Idõ  2 óra 15 perc

Koordináták 967

Uploaded 2014. június 19.

Recorded június 2014

2,5
5,0

közel Begues, Catalunya (España)

Begues - Castell D'Eramprunyà.

Ruta circular pel Parc Natural del Garraf amb començament i final al poble de Begues, a la comarca del Baix Llobregat i que ens postarà fins al castell d'Eramprunyà des d'on tindrem unes magnífiques vistes de Barcelona, Collserola i del delta del Llobregat.

La ruta transcorre tota per pista de terra i corriols pedregosos. Caldrà portar aigua amb nosaltres ja que no hi ha fonts durant la ruta només que al seu inici, a Begues.

Començarem deixant el nostre vehicle a Begues, al carrer agricultura a tocar de la carretera on hi ha un petit parc per la canalla i on es troba també una font. Creuarem la carretera per agafar la pista de terra que porta fins al cementiri i que en el seu inici pasa per la urbanització del Bartró.
Anirem seguint per la pista forestal i amb força ombra per dintre del bosc de Begues, passant pel costat del Mas de les Planes i algún camp de vinyes fins a entrar al Parc Natural del Garraf on veurem rètols indicant que ja hi som. Un cop al parc anirem per una ampla pista de terra i primer trobarem un mirador amb unes excel·lents vistes sobre la comarca del Barcelonés i del Baix Llobregat ja tocant al mar. Una mica més endavant trobarem un petit refugi o aixopluc per en cas de pluja o tempesta poder-nos resguardar del mal temps. Seguirem fins a trobar el Castell d'Eramprunyà enfilat en un sortint rocós de la muntanya tot passant pel un conjunt de roques vermelles de pedra de saldó que recorden algun monument megalític. Arribarem al castell en poc més d'una hora després d'haver sortit de Begues. Les restes del castell només són visitables alguns dies del més i s'haurà de trucar per concertar visita. Per la tornada desfarem el camí fins les roques vermelles i seguirem les marques del GR 92-3 fins a un petit collet on trobarem la Creu de la Clota i diverses opcions per seguir. Trobarem dos variants del GR i una pista al mig. Tant la pista de la dreta com la del mig porten al poble de Begues encara que per la del mig es posible que haguem de fer una mica de camp a través pel que es recomanable continuar per la de la dreta tot seguint les marques del GR. Arribarem a Can Bartró en mitja horeta més per un camí amb força ombra.

El camí es apte per a fer en BTT, caminant o corrent i fent una mica de trail running.