Idõ  8 óra 53 perc

Recorded május 2018

3,4
6,9

közel Regués, Catalunya (España)

Accés:
Des de Roquetes, en direcció als Reguers. i a uns 2 km preneu la desviació a l'esquerra indicat amb un senyal que us dirigeix ​​al Mont Caro. Després d'altres 2km, creuareu el canal de l'antic transvasament (ara sec). Preneu el camí que surt a l'esquerra uns metres després d'haver travessat el canal. Seguiu per aquest camí durant uns 4 km. Al final del camí trobareu una cruïlla en T i una granja de conills. Aquí preneu el camí que surt a l'esquerra, i a uns pocs metres més enllà, preneu el camí que surt a la dreta, amb un senyal verd que en els seus temps indicava "Camí de la Caramella". Seguiu el camí i després d'uns 2 km trobareu una zona d'aparcament.

Itinerari:
La ruta comença al pàrquing de la Caramella i als pocs metres ens desviem per un sender que passant pel Coll de Morralets ens porta al Barranc de la Vall del Pastor, el qual el remuntem fins arribar a la Font del Gel, des de la font anem seguint un corriol que ens portaria a la Barcina per un pas equipat amb cordes (Pas de la Barcina) però abans d'arribar nosaltres ens desviem per fer-ho per la Canal de la Maçanera i seguir a fins a la Serra de Roquer, on tornem a enllaçar amb el sender que haviem abandonat anteriorment, el seguim i en poc temps arribem al cim de la Barcina (1359 mts) i iniciem el descens directe al Coll de l'Escaleta, primer seguint la marques vermelles i fites fins a la Font dels Cinc Sentits i una mica més endavant per camp a través fins a enllaçar amb la sendera que ve del Coll de Vicari direcció a la Caramella que la seguim fins al final del recorregut, desviant-nos abans per visitar el Racó de la Gralla.

Important:
Es un traçat exigent amb fort desnivell, però absolutament recomanable i espectacular.
No és un itinerari fàcil, sols apte per a gent habituada als terrenys exposats. requereix atenció, saber-se moure per terreny agrest fora de camí definit i cercar els millors passos.
Evitar de fer aquest itinerari amb pluja, hi han trams i passos complicats que en sec són fàcilment superables però en mullat poden ser molt relliscosos i perillosos, fins i tot puntualment es poden tornar intransitables.
Tot i que nosaltres vam estar senyalitzant alguns trams amb innombrables fites no és apte per a principiants.
Es recomana seguir la ruta amb GPS i saber orientar-se a la muntanya o anar acompanyat de algú que conegui molt be la zona.

Valoració:
Molt bones vistes durant tot el transcurs de la ruta.
Ruta dificil pel tipus de terreny i per la dificultat de seguir-la, ja que a gran part de la ruta no hi han senyalitzacio.