Idõ  7 óra 40 perc

Koordináták 300

Uploaded 2019. január 16.

Recorded január 2019

3,6
7,2

közel Les Cases del Riu, Valencia (España)

ACCÉS:
Des de la Sénia cal encaminar-se a la sortida del poble en direcció al pantá, i agafar una pista on indica Pallerols cap a la dreta. Seguint sempre el camí principal i les diverses indicacions que senyalen cap a l’ermita de Pallerols.

DESCRIPCIÓ:
Iniciem la caminada, des de la capella de l'ermita de la Mare de Déu de Pallerols, seguint el PRC-82 o Camí del ròssec fins al Racó de la Gloriosa a on deixem el PR i ens desviem a l'esquerra seguint unes fites que ens porten al Collet del Racó Blanc on tenim unes bones vistes dels Barrancs del Racó Blanc de la Fonollá i del Fargal, continuem i tornem a enllaçar amb el PR, passem per sota de la Gotellera i de l'Escaleta (escala natural de pedra). des d'aqui si el dia és molt clar, podem veure el Turmell, el Penyagolosa i les Illes Columbretes, seguim i poc després de passar pel Collet d'en Grau deixem el camí i fem la baixada per l'Ombria del Racó del Garxo fins a arribar al fons del barranc de la Rovellonera, on ens desviem per visitar la cova de la Paredada (que és mes aviat un antic refugi de pastors) des de la cova desfem el camí i per la llera del Barranc de Valldebous arribem a la Font del Romiguer i després i ja per bon camí a la Barraca i al Pouet de la Maçanera, seguim entre pista i sendera i en arribar a l'altura de la Casa Bernarda agafem la sendera de Les Faixes que en poc temps ens deixarà on hem iniciat la ruta.

IMPORTANT:
La baixada des del Collet d'en Grau al Barranc de Valldebous és per una antiga sendera ja pràcticament desapareguda, fa uns anys la vaig marcar amb fites i pintura groga "però ara està molt desdibuixada", així que el millor és tirar del GPS i buscar el millor pas,
Són uns 3 km. de baixada en els quals el més complicat és al principi a causa de la pendent que té, però conforme es va baixant la senda es va fent més visible i més fàcil de seguir també.
No us despisteu......

VALORACIÓ:
Molt bones vistes durant tot el transcurs de la ruta.
Ruta moderada pel tipus de terreny i per la dificultat de seguir-la, ja que a gran part de la ruta no hi han senyalitzacions.
Es recomana seguir la ruta amb GPS i saber orientar-se a la muntanya o anar acompanyat de algú que conegui molt be la zona.

ATENCIÓ:
Qualsevol que faci ús i seguiment total o parcial d'aquest track i de la seva informació addicional, assumeix la plena responsabilitat davant els riscos propis de la pràctica de l'activitat, ja que aquesta informació té únicament caràcter orientatiu.

Aparcament

Esquerra (Seguir Fites)

Collet del Racó Blanc

PR-C82 ( Camí del Ròssec)

Panoramica

Cruilla (Dreta)

Barranc de Valldebous

Cova de la Paredada

Cruilla (Anada i tornada a la cova)

Camí de Valldebous

Font del Romiguer

Bif. Esquerra

Barraca de la Maçanera

Camí

Drecera

Corriol del Solá de la Codina

PR-C82 ( Camí del Ròssec)