Moving time  3 óra 9 perc

Idõ  5 óra 44 perc

Koordináták 1974

Uploaded 2019. január 16.

Recorded január 2019

2,9
5,7

közel les Preses, Catalunya (España)

Si una cosa m’agrada de la Garrotxa son les seves fagedes. Qualsevol temporada es bona per caminar-hi, inclús la hivernal en que els arbres ja han perdut totes les seves fulles, fulles que estàn al terra, fulles que faciliten un caminar suau, agradable.

La ruta d’avui combina molts trams per bscos de faig, unes vistes magnìfiques des dels miradors que hi ha als punts mès alts de la caminada, la Roca Lladre i especialment el Puig Rodó i dues boniques ermites d’origen romànic , les de Sant Miquel del Corb i la de Sant Martí del Corb.Es tracta d’una ruta curteta, 12 km., sense grans desnivells excepte per la forta pujada al Collet del Pujant del Camps, pujada de poc més de 1,2 km. si comencem a comptar a Sant Martí del Corb en la que haurem de superar uns 270 mts de desnivell. Fora d’aquest tram, que te alguna rampa de desnivell considerable no hi ha cap altre punt que exigeixi un esforç físic considerable.
També anirem a visitar una petita cova, el Forat de Rocalladre. Es tracta d’una cova que té una entrada estreta i de baixada. Si no sapiguessis que es una cova pensaries que es tracta d’un avenc. A dintre hi ha una sala que deu tindre 40-50 mts. quadrats, molt fosca i amb un sostre baix. S’ha de portar un frontal i vigilar de no copejar-se el cap amb el sostre.

Si us interessen més rutes per la Garrotxa podeu posar Olotjsg al buscador de Wikiloc i hi trobareu les que tinc per la zona

Cami que fem

Hem sortit de les Preses i anem per aquest boñic camí

Vista del camí que seguim

fa

Boix Grèvol i cami

El grèvol o boix grèvol (Ilex aquifolium) és un arbre o un arbust típic de la vegetació atlàntica europea i d'alguns indrets de la muntanya mitjana mediterrània. Creix en boscos o fileres de bardisses, fins a altituds de 1.000 o 2.000 metres. ( informació copiada de la Viquipèdia) En tot el trajecte ens hem anat trobant aquest bonic arbust. En algunes zones hi havia grups molt nombrosos

Ermita de Sant Miquel del Corb

Estä molt restaurada. Es creu que pot ser preromànica, però la seva estructura actual es esencialment romànica amb remodelacions del segle XVIII ( extret de ca.m.wikipedia.org )

Tractor i vaques

Ermita de Sant Martí del Corb

Bonica esglèsia romànica. A la segona fotografia hi ha més informació sobre ella

Camí en aquesta zona

Caminant per dintre de la fageda

Amunt amb forta pendent

Anem cap al Collet del Pujant d’en Camps.la pendent en aquest punt ja es molt pronunciada

Amunt

Seguim pujant per una zona amb molta pendent però ara ja quasi hem arribat al Collet del Pujant d’en Camps

El sender es molt estret

Hem deixat al darrera el Collet del Pujant d’en Camps i girat a la nostre esquerra per anar pujant cap al cin de la Roca Lladre. La pendent de la pujada no presenta cap problema però el corriol es molt estret i cal anar esquivant o , directament aclarint, el sender que ens porta a la Roca Lladre
csúcs

Cim de la Roca Lladre. Vistes

Hágó

Pas d’en Vidal

Aquí hi ha un moment en que no queda clar cap aon anar. Es un punt en que el GPS dona l’informació que necessitem per a no equivocar-nos de camí

Esquerra

Aquí girem a l’esquerra per començar a baixar cap al punt en que hi ha la Cova de Rocalladre

Entrada Cova Rocalladre

Entrada estreta que malgrat això no presenta cap dificultat. Un cop dintre de la cova val utilitzar frontal

Dreta

Aqui girem dreta per començar a pujar i recuperar el camí que duiem abans de baixar a la cova

Vista del Puig Rodó

Bonic racó

Estem caminant per una bonica fageda a la serra del Corb en la que tenin racons molt macos, com aquest

Cami

Aspecte del camí quasi difuminat a causa de la gran quantitat de fulles que hi ha

Avenc del Clot dels Cingles

Queda a la nostra dreta una mica per sota del camí que seguim
kút

Font dels Cingles

No té cap interés especial

Vista del cim del Puig Rodó

Puigsacalm a l’esquerra

Magnífica panoràmica del Puigsacalm
csúcs

Puig Rodó

Vistes magnífiques des d’aquest cim

Avenc del Teixò

Információ

Clot de les Grípies i exemple de cabana d’in carboner

Àrea de Xenacs

Travessem aquesta àrea de lleure

Mirador de les Aulines

Vistes des d’aquest mirador

Dreta

En aquest punt hem d’agafar el corriol que surt a la dreta
Információ

Baixant pel bosc, camí de les Preses

Avall, camí de les Preses

Arribant a les Preses

Hem entrat ja en la part asfaltada de la pista que porta directament a les Preses