Idõ  2 óra 39 perc

Recorded május 2014

2,3
4,7

közel Fonteta, Catalunya (España)

Passejada circular que començo als afores de Vulpellac, passant per les antigues pedreres dels Clots de Sant Julià, un indret màgic i misteriós alhora que ens farà viatjar a un passat llunyà, visitant el poble medieval de Peratallada i passant per l’església preromànica de Sant Esteve de Canapost.
Deixo el cotxe en un petit aparcament al costat de la carretera als afores de Vulpellac, segueixo la carretera un km. agafant una pista a mà esquerra on ja trobem un senyal informatiu dels Clots de Sant Julià. Seguint, al cap de poc ja trobo el frondós bosc de pins i alzines on es troba el Clot de Sant Julià, segueixo per caminets laberíntics que em fan descobrir diversos indrets i cavitats, de diferents fondàries, excavades a la roca, un dels elements mes curiós es l’anomenat “ Tron de la Reina”, situat al punt mes elevat. Es tracta d’una roca foradada que que podria formar par d’una antiga capella o ermita doncs s’hi aprecia, gravada a la paret la forma d’una creu.
Surto del bosc i continuo per caminets i pistes en direcció a poble de Peratallada, cal seguir el track per no desorientar-se doncs hi ha molts encreuaments de camins. Abans d’arribar, al costat del camí, hi ha la font d'en Turró actualment fora de funcionamen.
Arribo a Peratallada segueixo per carrers estrets i tortuosos, on destaca el castell i la seva torre de l'Homenatge, les muralles i el gran fossat, excavat a la roca viva, que envolta la població.
Continuo, al començament per carretera asfaltada però de seguida per pista, fins arribar a l’església de sant Esteve de Canapost amb la seva necròpolis medieval amb tombes antropomòrfiques al darrera de la capella.
I d’aquí per pista fins el punt d’inici.
Salut i bona caminada.

Cruilla del Camí de Empúries.
Seguir pista de terra.
Inici de la entrada dels Clots de Sant Julià.
font d'en Turró
Aparcament al costat de la carretera.
Parets de la cantera

10 hozzászólás

• rbv79 2015.08.09.

Hola Jep,

És bona època per fer aquesta ruta, o picarà molt el sol i millor esperar setembre-octubre?

Merci!!

JEP BOIX 2015.08.10.

Hola rbv79.
    Millor esperar setembre-octubre. Salut.

• rbv79 2015.08.10.

Merci, per las fotos ja m'ho semblava. Anirem millor cap al Montseny aquests dies :=

Salut!

• Curial_II*II 2016.11.05.

A veure si la puc fer amb la btt (?)

• Fénykép Criach

Criach 2017.11.12.

I have followed this trail  ellenőrzött  View more

Agradable passejada

JEP BOIX 2017.11.12.

Gràcies Criach , pel comentari i per la teva valoració.

• Fénykép angelsv

angelsv 2017.11.20.

I have followed this trail  ellenőrzött  View more

Molt xula la volteta, facil per fer en nens i anar tranquils fins els clots, un cop allà a fer voltes per dins el bosc.
    Merci!!

JEP BOIX 2017.11.20.

Gràcies a tu Angels, per comentar-la i valorar-la. Salut

• Fénykép Nan Pagès

Nan Pagès 2019.07.20.

Ruta molt bonica de fer, jo vaig començar des del poble de Vulpellac, petit però molt bonic. Al fer-lo a la primavera vaig poder gaudir d'unes grans vistes acompanyades per una espectacular florimenta.

JEP BOIX 2019.07.20.

M'alegro Nan Pagès, de que hagis gaudit d'aquesta ruta! Gràcies pel comentari i la valoració. Salut!