2,2
4,5

közel Sant Llorenç, Catalunya (España)

Area d'esbarjo de la Font del Querol – Gorgues (Mosquera, Tosca, Olla, Daguí, Colomers) – Collet de Daguí – Gausacs - Font del Querol

Temps total aproximat: 3:32 hores (sense tenir en compte les aturades)

0h: 00 min Inici – Àrea d'esbarjo de la Font del Querol (767 m). Comencem la caminada travessant l'ample prat en direcció W. Al fons del prat un camí ben marcat (marques de pintura groga) comença l'ascens en mig del bosc. Ja en direcció S, en sortir del bosc arribem a la Mosquera (una casa). La deixem a l'esquerra i iniciem davallada cap al primer gorg.

0h: 44 min Gorga de La Mosquera (813 m). A partir d'ara anirem seguint ascendint i rumb S, resseguint el torrent per la seva dreta. Tenint doncs el torrent a la nostra dreta, visitarem successivament els gorgs de La Tosca (5 min), de l'Olla (15 min), de Daguí (17 min). Mes amunt del gorg del Daguí passarem a gual a l'altra banda del torrent per continuar ara per la seva riba esquerra, fins arribar al Colomer Petit.

1h: 34 min Gorga de Colomer Petit (867 m). Retrocedirem uns metres per tornar a reprendre l'ascensió per la mateixa banda del torrent (l'esquerra) i en pocs minuts arribarem al darrer gorg d'aquest bonic itinerari.

1h: 47 min Gorga de Colomer Gran (885 m). En aquest punt passarem a l'altra banda del torrent i, una vegada guanyats uns metres d'altitud, trencarem a l'esquerra, en direcció N, per un camí primer en suau baixada i que ben aviat, en una desviació, comença a pujar per la Baga del Colomer, en mig del bosc.

2h: 16 min Mirador (945 m). Bonica panoràmica en un lloc que disposa d'un panell indicador de les muntanyes que tenim al davant. Continuem la direcció que seguíem. El camí arriba, ara planejant, a la cota mes alta fins que, en un fort revolt a l'esquerra (13 min) passa a l'altra vessant i iniciem la davallada. Al davant nostra, la serra de Sant Amand i el Taga.

2h: 47 min Collet de Daguí (925 m). Collet bastant evident, amb un pronunciat revolt a la dreta (17 min), que es per on seguirem. Passarem per un mas (17 min) en uns camps de conreu i just passat aquest mas, cal abandonar el camí per agafar un corriol que surt a la nostra dreta i que, travessant uns prats, s'endinsa aviat en el bosc, que mes avall es transforma en una bonica avellaneda. Sense abandonar el camí, arribarem en pocs minuts al final de l'itinerari.

3h: 32 min Final (Font del Querol).