Idõ  6 óra 4 perc

Koordináták 7921

Uploaded 2019. szeptember 30.

Recorded szeptember 2019

2,9
5,9

közel Jesús Pobre, Valencia (España)

PR-CV 152 Jesus Pobre Barranc de L'Hebra Cim del Montgó Creu de Dénia Jesus Pobre

Día 29-09-2019
Hora d'eixida 08:47:24
Hora d'arribada 14:52:10
Distancia 11,74 km
Ascensió 732 m
Altitud máxima 752 m
V. media mov. 2,9 km/h
Duració 06:04:46
Temps parat 02:03:22

La Serra del Montgó, situada a l'extrem Nord-oriental de la província d'Alacant, entre Dénia i Xàbia, és una impressionant mola rocosa de forma allargada que s'eleva imponent, seguint la línia de la mar situada a poc més de 2 km. de distància i en l'extrem oriental destaca la seva cota màxima amb 752 metres d'altura.
La ruta comença en la partida de Mitjans, on arribem per la CV-735, i on estacionem el cotxe. La ruta s'inicia seguint el camí asfaltat, que discorre al costat alguns xalets i envoltats d'un impressionant boscDesprés es continua per un camí empedrat, fins a trobar a la dreta el principi d'un sender. Aquesta senda s'endinsa a l'obaga de la serra per una zona poblada per pins joves i una vegetació bastant exuberant i que continua per a l'introduir-se en l'impressionant Barranc de l'Hedra. En arribar davant d'un salt que talla el pas, cal buscar a la dreta una senda, marcada amb multitud de marques grogues per no perdre-la, i començar una forta pujada per abandonar el barranc. Cal anar atents a uns punts grocs, ja que en ser un terreny tan rocós, no hi ha marca de la senda sobre el sòl, de manera que aquests punts serveixen de guia i estan prou junts com per no perdre'ls de vista d'un a un altre. En arribar a l'encreuament amb el sender que arriba per l'esquerra, el camí ja es fa visible sobre el terreny i es continua fins a trobar a l'esquerra la pujada cap a la Creu de Dènia per la que al tornar nosaltres baixarem, ara continuem en direcció al cim del Montgo el punt mes alt de la ruta 752 m. Després tornem uns 400 metres sobre els nostres passos fins a arribar a un collet per on anem per una senda poc clara sobre lapiaz, roca calcària molt erosionada, fins a un cim secundari, seguim crestejant per la vora de la muntanya en direcció de la Creu de Dénia (La Creu de Dènia és una gran creu metàl·lica que s'eleva sobre un cim situat pràcticament al centre del Parc Natural del Montgó.), des d'on baixem a la senda que havíem deixat abans per anar el cim primer. Ací seguim cap a la dreta per la sendera ja recorreguda fins a trobar l'inici del barranc de l’Heura on seguim per la senda de la dreta cap a la Penya de l'Àguila que voregem. La senda és molt clara i no té cap perduda. Seguim avant i, després d'unes corbes, arribem a un lloc destacable: la Cova Ampla.Uns metres més endavant trobem una bifurcació senyalitzada cap al coll de Pous, però seguim pel camí del Coll de Pous,prop del final del camí, hi ha un depòsit d'aigua per a la lluita contra incendis i el camí està empedrat fins al final.
Les descripcions de les rutes son personals, per lo tant son orientatives. La valoració de la dificultat es refereix a la dificultat tècnica com el tipus de terreny, si hi ha que trepar, si esta senyalitzada o no, si es pista, trialera sender fàcil, etc…. Totes les valoracions són molt personals. Esperem que vos agraden i gaudiu tant com les hem gaudit nosaltres. Si algú esta interessat en fer alguna ruta amb nosaltres es pot posar en contacte a través de wikiloc.

La Sierra del Montgó, situada en el extremo Nororiental de la provincia de Alicante, entre Dénia y Xàbia, es una impresionante mole rocosa de forma alargada que se eleva imponente, siguiendo la línea del mar situada a poco más de 2 km. de distancia y en el extremo oriental destaca su cota máxima con 752 metros de altura.
La ruta comienza en la partida de Medios, donde llegamos por la CV-735, y donde estacionamos el coche. La ruta se inicia siguiendo el camino asfaltado, que discurre junto algunos chalets y rodeados de un impresionante boscDesprés se sigue por un camino empedrado, hasta encontrar a la derecha el principio de un sendero. Esta senda se adentra en la umbría de la sierra por una zona poblada por pinos jóvenes y una vegetación bastante exuberante y que continúa para introducirse en el impresionante Barranco del Hedra. Al llegar ante un salto que corta el paso, hay que buscar a la derecha una senda, marcada con multitud de marcas amarillas para no perderla, y comenzar una fuerte subida para abandonar el barranco. Hay que ir atentos a unos puntos amarillos, ya que al ser un terreno tan rocoso, no hay marca de la senda sobre el suelo, por lo que estos puntos sirven de guía y están suficientemente juntos como para no perderlos de vista de uno a otro. Al llegar al cruce con el sendero que llega por la izquierda, el camino ya se hace visible sobre el terreno y se continúa hasta encontrar a la izquierda la subida hacia la Cruz de Denia por la que al volver nosotros bajaremos , ahora continuamos en dirección a la cumbre del Montgo el punto mas alto de la ruta 752 m. Después volvemos unos 400 metros sobre nuestros pasos hasta llegar a un collado por donde vamos por una senda poco clara sobre lapiaz, roca caliza muy erosionada, hasta una cima secundaria, seguimos cresteando por el borde de la montaña en dirección de la Cruz de Dénia (la Cruz de Denia es una gran cruz metálica que se eleva sobre una cima situada prácticamente en el centro del Parque Natural del Montgó.), desde donde bajamos a la senda que habíamos dejado antes para ir la cima primero . Aquí seguimos hacia la derecha por el sendero ya recorrida hasta encontrar el inicio del barranco de la Hiedra donde seguimos por la senda de la derecha hacia la Peña del Águila que bordeamos. La senda es muy clara y no tiene ninguna perdida. Seguimos adelante y, después de unas curvas, llegamos a un lugar destacable: la Cueva Ampla.Uns metros más adelante encontramos una bifurcación señalizada hacia el cuello de Pozos, pero seguimos por el camino del Coll de Pous, cerca del final del camino, hay un depósito de agua para la lucha contra incendios y el camino está empedrado hasta el final.
Las descripciones de las rutas son personales, por lo tanto son orientativas. La valoración de la dificultad se refiere a la dificultad técnica como el tipo de terreno, si hay que trepar, si esta señalizada o no, si es pista, trialera, sendero fácil, etc .... Todas las valoraciones son muy personales. Esperamos que os gusten y disfruta tanto como las hemos disfrutado nosotros. Si alguien esta interesado en hacer alguna ruta con nosotros puede ponerse en contacto a través de wikiloc.