Koordináták 859

Uploaded 2016. augusztus 23.

Recorded augusztus 2016

2,6
5,1

közel La Molina, Catalunya (España)

(En el blog, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In the blog, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Cerdanya) Ruta el 22/08/2016; 10,3 km; +865 -60; 4,5 hores. Excursió organitzada per la Colla del Dimarts amb el següent itinerari: Aparcament P1 Del Telecabina a la Tossa d’Alp, Torrent del Coll de Pal, Coll de Pal, Collada de Comabona, Refugi Niu de l’Àliga, Tossa d’Alp, estació superior del Telecabina. Participants: 20 membres de la colla i organitzat per Cristina, Toni, Camino, Ramon, Montse i Frederic. Tipus de sortida: travessa lineal (perquè tornem amb el Telecabina); Dificultat: fàcil (perquè tot i el desnivell, si es fa a ritme adequat, es va fent sense problemes).

La trobada ha estat al Pàrquing 1 on hi ha el telecabina a la Tossa d’Alp. Muntanyencs del Centre Excursionista de Catalunya (CEC) van ser els pioners en la pràctica d’esquí a Catalunya i a la Península Ibèrica. Havien fet un parell de viatges als Alps per aprendre la tècnica i per comprar material, inexistent al nostre país. Cal situar la pràctica de l’esquí cap el 1908, on els homes vestien com exploradors de l’Àrtic i les dones amb faldilles.

Hem començat a caminar per la pista d’esquí Volta a la Muntanya Sagrada fins a la cruïlla que gira cap a la dreta en direcció a la part baixa de la Coma Bella. Les vistes avui són excel•lents. Al fons el Carlit i el Puig Peric. He de reconèixer que, tot i que jo també he fet esquí de pista i ho he gaudit molt, a l’estiu la destrossa que... ...