Idõ  3 óra 23 perc

Koordináták 881

Uploaded 2016. december 24.

Recorded december 2016

-49 m
2,3
4,6

közel l'Estartit, Catalunya (España)

El primer temporal fort era idoni per visitar la zona de la Pletera i el Ter Vell, per poder gaudir de l'última actuació de "El programa
Life" (1992-2020), a causa de l'important entrada d'aigua que va fer
que totes les llacunes quedessin connectades i plenes.

El Ter Vell és l'antiga desembocadura del riu Ter. Es tracta d'una zona humida formada per un conjunt d'aiguamolls i de llacunes
d'aigua dolça alimentades per l'excedent de regadiu de la plana
agrícola adjacent i per les aigües de precipitació.
L'espai està ocupat per un dens canyissar, balcars i jonqueres, amb algun retall de vegetació halòfila i algun peu aïllat de tamariu.

La Pletera és un espai rural format per un conjunt de prats inundables entre la platja de l'Estartit i els camps de conreu de les
Deveses. La zona està ocupada bàsicament per salicornars i altra
vegetació d'ambients dunars, maresmes i llacunes salabroses. Pel
que fa a la fauna, és interessant per als ocells aquàtics i a més hi
destaca la presència del fartet. La pressió turística incontrolada
comporta la ruderalització de tota la zona i minva d'interès ecològic
l'espai.

Des de el Parc de la Pineda a la Platja de l'Estartit comencem la
passejada. Els efectes del temporal són visibles. A primera hora
podem observar els ànecs a les llacunes del Ter Vell, l'excedent
d'aigua s'obre pas improvitsat fins el mar per el Grau del Ter Vell.
Accedint a Els Griells per els Putjos, on el temporal de llevant no ha deixat ni un gra de sorra, (llàstima d'actuacions). Per la platja
accedim a La Pletera, on el canvis urbanístics, són molt visibles, tot i la feina que queda per acabar. Totes les petites llacunes han
quedat connectades per l'aigua. Un flamenc blanc solitari ressalta la majestuositat del paratge. Continuem arran de mar i dunes litorals, passem a la Bassa Banyes, i ens adonem dels petits invertebrats que comencen a poblar les aigües. La següent parada la Bassa del Frare Ramón, el camí és inundat i passem per les Closes de la Pletera, molt a la vora de la Gola del Ter. Abandonem el litoral per arribar als Coixins, una zona inundable abans d'arribar al Mas de La Pletera (zona privada). Ara per un tram asfaltat fins al Mas d'en Bou i decantem per acostar-nos al Pi de les Moixetes. Continuem fins la zona del Ter Vell, primer la Closa del Mas d'en Bou, l'Illeta i el Jonquim on hi ha un observatori d'ocells. Passem una zona de pic-nic ja a la vora de la Platja de l'Estartit.