Idõ  5 óra 6 perc

Koordináták 531

Uploaded 2019. október 10.

Recorded október 2019

1,4
2,8

közel Tuixén, Catalunya (España)

Com que la setmana passada vam anar a recòrrer la Serra del Verd, vam veure la Torreta del Cadí al davant, i ens vam quedar amb ganes d'anar-hi.
Avui hem anat fins a Gòsol, i hem seguit fins a Josa del Cadí. Just abans d'arribar al poble, deixem la carretera asfaltada i agafem pista a la dreta, que ens uns 6 qms ens porta a Coll de Jovell. Cal anar-hi amb cotxes alts, ja que els trencalls d'aigues son molt alts, i un turisme tindria problemes.
Des de Coll de Jovell comença ja directament la pujada, que ens portarà, en unes dues hores aprox. (Esmorzar inclòs), a superar un desnivell de més de 500m. La pujada és exigent per la seva verticalitat, i pel fet de trobar molta pedra, inclosa alguna tartera que hem de superar.
Quan acabem la pujada, el paisatge se suavitza, amb herba, i és de bon transitar. Pugem tirant a l'esquerra, sense camí marcat, i poc abans d'arribar a la carena fem un flanqueig a l'esquerra que ens portarà ja fins al cim.
Impressionants vistes, amb les canals verticals que es poden observar des de la Cerdanya vistes amb una altra perspectiva. Millor no acostar-s'hi gaire, ja que la impressió de mirar avall és forta.
Estem una estona al cim (No massa, ja que hi fa fred i vent), i iniciem camí de tornada. Caminem tirant pel dret, baixant fins a trobar el punt on havíem sortir de la forta pujada inicial, i per allà mateix, seguint el mateix camí, retornem fins als cotxes.
Si la pujada vertical de l'inici havia estat exigent, la baixada d'aquest tram ho és encara més, ja que cal anar en tensió tota l'estona per no patinar amb la pedra, que a estones és força desfeta.
Tot i la dificultat, hem acabat contents per haver fer un 100 Cims no massa conegut, però que, com tots, té el seu encant.

Hora Inicio: 8:39 10 oct. 2019
Hora Fin: 13:45 10 oct. 2019
Distancia recorrida: 5,6 km (05:06)
Tiempo en movimiento: 01:40

Final pujada forta.

Esquerra, sense camí

Flanqueig a l'esquerra.

La Torreta del Cadí (2.562m).

Coll de Jovell.

Nombre: Segmento: 1

Hora Inicio: 8:39 10 oct. 2019
Hora Fin: 13:45 10 oct. 2019
Distancia recorrida: 5,6km (05:06)