3,4
6,8

Megtekintve 53 alkalommal, letöltve 2 alkalommal

közel Teuven, Flanders (Belgique)

Wij maakten de wandeling vanuit Teuven en wandelden in wijzerzin.  Jij kiest gewoon het Voerens dorpje dat jou het meest bevalt, en wandelt het rondje van daaruit af... En natuurlijk kan dat ook in tegenwijzerzin.

Vanaf de kerk in Teuven volg je in zuid-westelijke richting een verharde weg, die al snel overgaat in een onverharde landbouwweg, en tenslotte versmalt tot pad waar het landbouwgebied overgaat in de begroeiing van het Veursbos waar we klein stukje van doorkruisen.
Het Veursbos wordt door een asfaltweg doorsneden, die we oversteken om weer het bos in te duiken.  (Mooie dode boomstam vol zwammen!)

Al snel verlaten we het bos weer, en gaan langs de bosrand verder (betonbaantje, en voorbij de ijs-hoeve links een aanvankelijk sterk dalend smal pad), en komen al snel in Teuven, een charmant en rustig gehuchtje.  Vandaaruit is het niet ver naar St-Pieters-Voeren.  Om te eten en te drinken is hier volop gelegenheid, maak eventueel van de gelegenheid gebruik om de forellenkwekerij in de Commanderij te bezoeken (gratis mits consumptie of aankoop in de winkel, anders € 2,50).

Via een verharde, maar heel rustige weg bereiken we Sint-Maartens-Voeren.
We doorkruisen het centrum en volgen kort de doorgaande weg (Kwinten)  richting Ulvend, om waar die een bocht maakt naar rechts, linksaf het bos in te duiken (markering GR).  Het pad bereikt tenslotte terug die doorgaande weg, maar enkele tientallen meter verder is er opnieuw een pad rechtsaf.  Dit is een pittig klimmetje tot het gehucht 'De Plank'.
Vandaaruit is het nog slechts een half uurtje via een aangenaam bergaf hellende landbouwweg tot in Teuven.  (En daar moet je wel een stukje over een drukkere doorgaande weg voor je terug aan de parking komt!)