Papavine

Uploaded 2010. május 23.

Recorded május 2010

6,5

közel Gerri, Catalunya (España)

Aquesta ruta no és circular per la qual cosa si no es disposa de dos vehicles es pot arribar fins a Les Esplugues de Cuberes i tornar al punt de partida.
La ruta comença només que creuar el pont de Baent a mà dreta de on surt una pista forestal per on passarem el barranc de Riu Major, en aquest punt la pista comença a pujar i desprès de diversos revolts arribem a la font de Coma Calent on podem agafar aigua. Després d’uns tres km. arribem al salt de la novia on una trista història ens conta d’una xicota a la qual obligaven a casar-se amb un home del qual no n’estava enamorada, es va escapolir desprès de la cerimònia i es va suïcidar saltant d’aquesta roca. Allí mateix veurem el forat de l’os, testimoni de la presència no fa tants anys d’aquets animals per aquets indrets, de fet jo mateix vaig conèixer un home molt vellet a Gerri de la Sal el qual havia mort d’un tret l’últim os que habitat el bosc de Cuberes.
Tornem al camí, desprès de la font aquest continua per una pista forestal fins al mencionat Salt de la Novia i forat de l’os on una mica més amunt trobarem el sender a mà dreta i on rètol ens indica el camí que ens portarà a Les Esplugues, lloc molt interessant per que havia estat habitat i que encara trobarem restes d’una antiga ermita encastada en la roca d’una gran balma. Després de les fotos adients hem d’anar a trobar la pista que surt del Barranc del Infern i que veiem al fons de tot. El camí en aquest tram no està ben definit, solament hem d’anar-hi cercant-lo cap a la dreta i avall, en trobar la pista ens portarà fins Ortoneda. La pista és com si fos un camí ample per que no trobarem vehicles ja que està prohibit el transit motoritzat.