Letöltés

Koordináták

2021. május 16.

május 2021

közel Vehinat de Lliors, Catalunya (España)

itinerari al Matagalls pel vessant nord, diferent al clàssic des de Collformic, en el qual es travessen moixeres, alzinars, rouredes, fagedes i prats que permet contemplar una variada mostra de la vegetació que hi ha al massís. També veurem quatre fonts.

La ruta transita per pistes amples, corriols i senders. L'anada està senyalitzada com a SL-C-82 i des del Coll Pregon com a GR-5.2

Punt d'inici: Coll de Bordoriol

Com arribar: Al km.3 de la GIV-5201, entre Viladrau i Sant Marçal de Montseny, hi ha el mirador del Coll de Bordoriol, amb una àmplia zona d’aparcament.

Ruta anada: Sortint de l'aparcament del Coll de Bordoriol pujarem al Matagalls per la pista que segueix el sender local (SL-C82) amb marques blanques i verdes. Aquesta pista arriba fins al Coll Pregon. Des del Coll Pregon, cal seguir el GR-5 que ens portarà fins el cim del Matagalls.

En arribar Coll de Joan (al wp2) seguir cal seguir per l'esquerra, hi ha una cadena. La pista de la dreta, serà per on tornarem. Cal seguir sempre el camí principal senyalitzat com amb estaques com a SL. En arribar a wp6 seguir les indicacions al Coll Pregon. El camí que segueix per la dreta, serà el camí de tornada. Al Coll Pregon, hi ha un monòlit dedicat a Pau Casals. Ja només queda seguir el GR-5. En arribar al Collet de l'Home Mort (wp9) ja veurem el Matagalls. Excel·lents vistes

Ruta de tornada: Des del cim cal desfer el camí fins el Coll Pregon, girem a la dreta (wp10) per anar fins a la Font del Coll Pregon. Desfem de nou aquest camí fins el Coll Pregon i seguin el camí de baixada fins el wp11, on trobarem a l'esquerra un cartell a la Font de de Llops. El camí que seguirem de baixada, és la Baga del Coll Pregon. Al cap d'uns 500 mts (wp13), farem un gir a l'esquerra per visitar la Font de Mosquits. Desfem aquest petit tram i seguim el camí de baixada per la fageda fins la Font de Llops. Seguim baixant i en arribar al wp16, Coll de Joan, seguirem el camí de pujada inicial. Abans d'arribar al Coll Bordoriol, en el wp17 en desviarem per visitar la darrera font, la Font de Pastors.
Kút

Csúcs

Matagalls (100 cims)

Matagalls

wp 3 Seguir camí esquerra (cadena)

Seguir camí de l'esquerra, pel de la dreta serà la tornada