1,6
3,1

közel Olesa de Bonesvalls, Catalunya (España)

Pujada al cim del Montau (100 cims). Pujada i baixada pel mateix itinerari, seguint una ressenya de Joan Maria Vives a la web de la Feec.
Sortim de la población per la part de llevant, a tocar d'un dipòsit d'aigua. Una pista va pujant cap a l'est, fins a trobar un sender a la dreta, que agafem i donem la volta per la dreta al Puig de St. Marçal. Al final del sender arribem a una pista que careneja el Serrat de Torrelles. Seguint-la una mica cap a la dreta trobem el pou de l'Antiga. Tornem per la pista cap al nord fins al coll dels Llevensons. A la dreta trobem les restes del marge dels Moros. Uns 25 mts més enllà deixem la pista i pugem un empinat sender, carenejant fins quasi bé el cim. Abans d'arribar podem veure a l'esquerra un pal que ens serveix de referència per arribar fins a la cova del Montau, petita bauma que pot servir d'aixopluc. Retornem cap al sender que portavem i en pocs minuts arribem al cim del Montau de 657 m. Una creu marca el cim, a tocar d'unes grans antenes de comunicacions. Com és bastant habitual, malauradament, pel massís del Garraf, als peus del Montalt, per llevant, hi ha una important explotació minera. La vista dels contorns, però, és magnífica, i ens deixa entreveure altres cims propers de tot el massís. Bona ruta!

3 hozzászólás

• Fénykép Joan Marquès Griñó

Joan Marquès Griñó 2018.05.20.

Ruta fàcil i amb bones panoràmiques; No hem vist el marge del Moros, potser per estar envelesats amb les vistes. Hem trobat amb dificultat la bauma (cova) del Montau. La baixada l'hem fet pel Pla del Montau.

• llacuna beltran 2018.09.06.

Bona ruta,💪💪

• Fénykép Toni_Martí

Toni_Martí 2019.01.14.

I have followed this trail  ellenőrzött  View more

Una ruta matinal, en la que les motos que circulen per senders indegudament han estat les protagonistes, i malgrat la bona vista i les panoràmiques que hi ha des del cim, queden un xic deslluïdes amb tanta línia d'alta tensió. Territori singular la serralada litoral.