Idõ  4 óra 37 perc

Koordináták 1229

Uploaded 2017. június 21.

Recorded június 2017

3,1
6,2

közel Collbató, Catalunya (España)

Collbató - Cova de les Arnes - St. Joan

Ruta per anar al Parc Natural de Montserrat i pujar a la muntanya per la Drecera de Fra Garí. Es una ruta totalment recomanable encara que amb un fort desnivell de pujada que es compensa amb unes excelents vistes dels voltants i, com no, de les fantàstiques vistes de la muntanya de Montserrat. Aprofitem l'ascens per anar a visitar la Cova de les Arnes (en aquesta zona el track a fet uns errors que no son reals), seguint el mateix sender de pujada arribem al Mirador de Fra Garí, més a munt ens trobem amb el camí que puja de la Roca Llisa, passem per les Voltes, més a munt deixem el Camí Vell de Collbató a Montserrat i seguim pel Camí de la Font Seca, arribem a la Serra de Sant Joan i més a múnt ens trobem amb l'ermita de Sant Joan, seguim per l'antiga ermita de St. Joan i baixem per les escales de Jacob, arribem al Pla de les Taràntules on hi ha l'Estació Superior de Sant Joan i agafem el Camí de Sant Joan a Sant Jeroni, passem per sota la Gorra Marinera, la Magdalena inferior i la Magdalena superior, també la Gorra Frígia, arribem al Mirador de la Serra de les Paparres i a uns 250m. trobem la cruïlla que ens porta al descens del Coll del Pollegons, evitem la Canal dels Pollegons i passem pel Serrat de l'Artiga Alta. Cal anar amb compte de no passar i baixar per la Canal de l'Artiga Baixa ja que ens trobariem amb la Via Ferrada de "les Dames".
"Les Dames" es una via ferrada d'alta dificultat, amb compromís, exposició i fisicament exigent. Cal tenir amb compte que el recorregut permès és en sentit ascendent, no es recomanable el descens.
Seguim per la Coma d'en Rafel, entre el Serrat d'en Muntaner i el Serrat de la Pastera, seguidament arribem al camí de la Vinya Nova que ens porta de nou al lloc de sortida de Collbató.
Aprofitant que l'ascens i el descens es per la cara nord de Montserrat ens trobem amb bona hombra matinal i amb moltes zones de bosc també amb molt bona hombra, una ruta adient per fer amb dies de fort sol, com es el dia d'avui.

Collbató

4 hozzászólás

• Fénykép Oscar Upegui

Oscar Upegui 2017.06.22.

Como siempre Josep compartiendo buenos recorridos, esta vez un buen Circuito para conocer y disfrutar, Felicitaciones Compañero.

• Fénykép Josep Mª Dalmau

Josep Mª Dalmau 2017.06.23.

Muy agradecido Oscar, tu valoración me es muy util y tambien ayudas a que la ruta sea más visible para otros usuarios.
    Salud y piernas!!!

• Fénykép ERMETERE

ERMETERE 2018.07.19.

A l'explicació que fas de l'itinerari potser caldría especificar que quan parles de passar per l'Artiga Alta vols dir del Serrat de l'Artiga Alta , ja que inmediatament després fas un comentari sobre la canal de l'Artiga baixa i pot donar a confusió sobre les dues canals, que és el que em va passar( vaig rectificar poc després, quan estava voltat d'esbarzers)
    Sobre la qualificació de l'itinerari ja he suggerit que entre la de "moderat" i la de "difícil", potser caldría afegir-hi la de "complicat", sobre tot pel tram de pujada per la canal de fra Gari. Una abraçada i gràcies per el track proporcionat.

• Fénykép Josep Mª Dalmau

Josep Mª Dalmau 2018.07.19.

Ermetere, lamento molt que la meva descripció induexi a algun error, per aquest motiu ja ho he rectificat, de fet jo també vaig anar a parar a la Canal de l'Artiga Baixa i, quan tampoc podia continuar, vaig tenir que rectificar. Es cert el que dius, tan l'ascens com el descens poden ser una mica complicats. Molt agraït pel comentari i per la teva aportació d'aclariment de la ruta.