Letöltés

2022. május 27.

május 2022

Outdoor Navigation

Guide yourself along millions of outdoor trails from your smartphone. Even offline!

Get Wikiloc Premium Upgrade to remove Ads
Outdoor Navigation Outdoor Navigation

közel Cebrero, Galicia (España)

Desprès de l’esforç d’ahir, avui ens espera una etapa força plàcida. Es puja una mica, però sobretot es baixa molt. Quasi hem de recuperar el desnivell que vam guanyar ahir. Baixem uns 850 m. Déu n’hi do!

Ja som a Galícia, i es nota molt. El camí és espectacular, tant pel traçat, com per l’entorn i les vistes.

Comencem per un magnífic camí que va paral.lel a la carretera però que no la veus. Totalment flanquejat d’exuberant vegetació. I quan la vegetació ens ho permet, podem veure les muntanyes del voltant dotades de grans boscos i prats verds.

Els primers 9 Km els farem planejant, ara baixa, ara puja. En algun moment trobem alguna rampa força inclinada, però que per sort és curta. Al cap d’uns 3 Km ens trobem el nucli de Liñares, un mica més endavant, coincidint amb la carretera, a l’Alto de San Roque, trobem el monument al “Peregrino luchando contra el viento”. Ja us podeu imaginar de què va. El problema ès que està encarat a ponent i totes les fotos a l’hora que acostumem a passar-hi el pelegrins són a contra llum.

Continuem planejant per camins molt bonics i al cap de poc arribem a Hospital i desprès a Padornelo. Aquí hem d’agafar aire, perquè hi ha una rampa curta però molt intensa que ens porta a l’Alto do Poio. D’aquelles que has de fer els passets curts. Per als que us agrada la BTT, es pot comparar a la pujada a la Talaia de Vilanova i la Getrú, però mès curteta i una mica més inclinada. Vaja, jo la Talaia la pujo però l’Alto do Poio tinc els meus dubtes.

En fi, a diferència de la Talaia o el Balcó, aquí en arribar dalt hi ha dos bars, un a cada banda, força freqüentats per peregrins. Ens trobem a 1336 m sobre el nivell del mar. Triacastela es troba a 650, així que un cop acabat aquest primer tram de planeig amb baixades i repetxons, ara toca baixar.

Tenim uns 12 Km de baixada, al començament suau i després més intensa, però el camí és ample i còmode i a més, les vistes acompanyen molt.

Anant baixant passem pels nuclis de Fonfría, O Biduedo, Fillobal, Pasantes, Ramil i, per fi, Triacastela.

Tot i que avui ha fet força calor, entre les bones vistes i que la major part del camí és ombrejat, ha estat una bona etapa. Hem arribat força sencers.

_____________________________

Podeu veure totes les meves rutes al meu blog “Gaudim la natura”. Trobareu la pestanya “Camí De Santiago” amb la descripció de totes les etapes.