vilavi

Moving time  2 óra 22 perc

Idõ  3 óra 40 perc

Koordináták 1468

Uploaded 2017. december 13.

Recorded december 2017

2,1
4,2

közel Olot, Catalunya (España)

Arribem sota mateix de l’església, hem de pujar tres o quatre trams d’escales, en total potser 40 graons, anem a parar davant la plaça de l’església, busquem i veiem un senyal groc, el seguim, s’acaben les cases i comença un corriol de pujada, amb graons aguantats amb un tronc travesser que va guanyant alçada fins a dalt mateix del volcà.
El cràter del volcà és petit, a dintre, en els segles passats, hi varen construir una torre de defensa, que està bastant sencera, amb un fossat empedrat per reforçar-lo, últimament dintre la torre hi han posat una gran antena de telecomunicacions, tot plegat, és curiós, les etapes de la història ficades una dintre l’altra.
Com que fins aquí només hi hem estat una hora, i aproximadament hem fet 1,5 km. tenim temps d’anar a provar si trobem l’oratori de Sant Valentí.
Anem fen, quan ja portem més d’una hora caminant per la carena, comencem a trobar corriols que venen de la dreta i de l’esquerra, arribem a uns indicadors, els primers que trobem, que ens indica un petit corriol a l’esquerra que baixa cap a la Font de Sant Roc, perfecte, ja sabem on som, tirarem endavant, en tot cas recularem i sabem que podem baixar a Olot per aquest corriol. Seguim sempre amb el corriol molt ben fresat i les marques grogues, que no sabem on porten.....?
Caminem una mitja hora més, no veiem on anirem a parar, ja comencem a plantejar-nos si reculem o que fem, però veiem un home que torna pel camí que fem, li demanem i ens informe clarament per on hem de passar, quin camí trobarem i també el camí de tornada a Olot després de Sant Valentí, fantàstic!!!, visca els homes que caminen i saben on son i on van!
Ja tornem estar animades i trobem tot el que ens ha dit l’home.
Arribem a l’oratori de Sant Valentí, fem un mossec, mirem la vista, que està orientada a Riudaura, fem fotos i agafem el camí de tornada, ara deixem les marques grogues doncs a partir de Sant Valentí continuen, suposem, cap a la Pinya.
Aquesta Serra va des de l’església de Sant Pere fins a la Pinya.
Emprenem la tornada, tot i que no hi ha marques, el camí està fresat, i tal com ens ha indicat l’home, hem d’anar sempre a l’esquerra, així baixem uns quatre km. amb un desnivell negatiu de més de 200 metres.
Tal com ens ha indicat l’home, travessem el Fluvià, i arribem a la Via Verda d’Olot a Girona, fins a la Font de Sant Roc.