Moving time  egy óra 57 perc

Idõ  2 óra 52 perc

Koordináták 1488

Uploaded 2020. október 4.

Recorded október 2020

2,2
4,3

közel Artés, Catalunya (España)

Passeig pel Camí Ral de Vic a Manresa (Calders-Moianès)

Curt i planer passeig per les rodalies d'Artés i Calders seguint un tram del Camí Ral de Vic a Manresa que passa per aquesta zona. El dia és blau i lluminós i amb un temperatura molt agradable, que convida a caminar. La zona és de bon caminar i permet gaudir d'una àrea tranquil·la i que no requereix gaire esforç físic.

Fem una ruta circular que segueix sempre les marques grogues i blanques dels PR-C 135 i 197. Tenim molts indicadors que fan gairebé impossible perdre's.

Bona matinal per estirar les cames i fer gana pel dinar.

Salut i bona caminada !
Parkoló

Aparcament a Torrecabota i inici del tram del Cami Ral de Vic a Manresa

Aparcament a Torrecabota i inici del tram del Cami Ral de Vic a Manresa.

Cruïlla de Torrecabota, amb pal indicador i plafó informatiu del tram del camí Ral de Vic a Manresa.

Tram del Camí Ral de Vic a Manresa

Tram del Camí Ral de Vic a Manresa.

Plafó informatiu de Torrecabota

Plafó informatiu de Torrecabota.

Cruïlla amb pal indicador. Seguim rectes pel corriol fressat, amb marques grogues i blanques.

Tram de camí amb murs de pedra seca

Tram de camí amb murs de pedra seca.
Romok

Casa vella de Torrecabota

Casa vella de Torrecabota.

Tram de camí herbat

Tram de camí herbat.

Cruïlla. Seguim per la dreta

Cruïlla. Seguim per la dreta.

Cruïlla de la Soleia. Seguim rectes pel corrriol fressat

Cruïlla de la Soleia. Seguim rectes pel corrriol fressat.

Tram de camí a l'ombra

Tram de camí a l'ombra.

Tram de camí amb sol

Tram de camí amb sol.

Cruïlla de la urbanització de la Guàrdia amb pal indicador. Seguim per l'esquerra. Fruits de tardor. Trobem exemplars de Viburnum tinus, "Marfull, Llorer bord, Lloreret o Mollfull”, en català i “Barbadija, Duraznillo, Durillo, Sanguillo, Laurentino o Tino", en castellà.

Corriol que baixa a la urbanització Vista del Pirineu. Fruits de tardor

Corriol que baixa a la urbanització Vista del Pirineu. Fruits de tardor. Trobem alguns exemplars de Prunus spinosa, “Aranyoner, Aranyó, Prunyoner, Escanyagats, Arç negre o Barza”, en catalá i “Endrino, Arañón, Ciruelo borde, Espino negro o Ciruelo silvestre”, en castellà.

Corriol pel costat de la Urbanització Vista del Pirineu

Corriol pel costat de la Urbanització Vista del Pirineu.

Corriol amb vistes a Montserrat

Corriol amb vistes a Montserrat.

Tornem a la cruïlla de la Soleia. Ara seguim rectes pel corriol

Tornem a la cruïlla de la Soleia. Ara seguim rectes pel corriol.

Cruïlla a la Font Careta que no agafem. Seguim rectes pel corriol

Cruïlla a la Font Careta que no agafem. Seguim rectes pel corriol.

Urbanització de la Guàrdia. Seguim pel corriol de la dreta

Urbanització de la Guàrdia. Seguim pel corriol de la dreta.

Barraca de vinya de pedra seca

Barraca de vinya de pedra seca.

Tram de pista per un entorn gairebé totalment recuperat de l'incendi d'anys enrere.

Tram de pista pel bosc

Tram de pista pel bosc.

Cruïlla. Torrent de les Tàpies i Resclosa del Viver. Seguim per la pista de l'esquerra.

Bassa i Horts del Viver. Flors del camí

Bassa i Horts del Viver. Flors del camí. Trobem exemplars de Lythrum salicaria, “Salicària, Estronca-sangs, Flares, Flor de draçal, Trencadella o Litre”, en català i “Salicaria, Arroyuela, Frailecillo, Frailes o Lisimaquia roja”, en castellá.

Horts del Viver. Fruits de l'hort

Horts del Viver. Fruits de l'hort. Trobem exemplars de: 1-. Solanum melongena, “Alberginiera o Alberginera”, en català i “Berenjena”, en castellà. 2-. Capsicum annuum, “Pebrotera o Pebrot”, en català i “Pimiento o Chile”, en castellà. 3-. Solanum lycopersicum, “Tomàquet o Tomaquera”, en català i “Tomate o Tomatera”, en castellà.

Horts del Viver. Fruits de l'hort i flors del camí

Horts del Viver. Fruits de l'hort i flors del camí. Trobem exemplars de: 1-. Solanum lycopersicum, “Tomàquet o Tomaquera”, en català i “Tomate o Tomatera”, en castellà.  2-. Phaseolus vulgaris, “Mongeta, Fesol, Tavelleta, Fesolera, Mongetera o Bajoquera”, en català i “Alubia, Judía, Frejol, Frijol, Habichuela o Caraota”, en castellà.  3-.Lythrum salicaria, “Salicària, Estronca-sangs, Flares, Flor de draçal, Trencadella o Litre”, en català i “Salicaria, Arroyuela, Frailecillo, Frailes o Lisimaquia roja”, en castellá.

Horts del Viver. Fruits de l'hort

Horts del Viver. Fruits de l'hort. Trobem exemplars de Solanum melongena, “Alberginiera o Alberginera”, en català i “Berenjena”, en castellà.
Panoráma

Mirada a Montserrat i a Torrecabota des del camí

Mirada a Montserrat i a Torrecabota des del camí.

Deixem la pista principal i seguim pel corriol de la dreta que entra al bosc

Deixem la pista principal i seguim pel corriol de la dreta que entra al bosc.

Sortim a la pista i seguim per la dreta

Sortim a la pista i seguim per la dreta.

Cruïlla amb pal indicador. Seguim per la pista de la dreta

Barraca de vinya de pedra seca a tocar de la Granja del Planes

Barraca de vinya de pedra seca a tocar de la Granja del Planes.

Cruïlla amb pal indicador. Seguim per la pista de la dreta

Cruïlla amb pal indicador. Seguim per la pista de la dreta.

Pal indicador del PR-C 197. Montserrat al fons. Flors del camí

Pal indicador del PR-C 197. Montserrat al fons. Flors del camí. Trobem un exemplar de Calendula officinalis, “Boixac de jardí”, en català i “Caléndula o Maravilla de jardín”, en castellà.
Parkoló

Aparcament a Torrecabota. Final de la ruta d'avui

Aparcament a Torrecabota. Final de la ruta d'avui.