Anix8
46 41 59

Idõ  2 óra 50 perc

Koordináták 8874

Uploaded 2021. február 25.

Recorded február 2021

3,5
6,9

közel Montgrony, Catalunya (España)

Bonica excursió circular, ideal per fer amb un matí llarg. La pujada és exigent, però el camí és molt maco i les vistes desde dalt s'ho valen. La baixada la Fem directa, per anar a visitar la Bauma Blanca.

Sortim del Pla de l'Espluga, ràpidament, seguint unes marques grogues, pugem per l'antic camí ramader cap el Pla de la Pera, podem parar a fer un mos a les taules que hi han, però encara ens queda una llarga pujada.

Seguim per un corriol, fins arribar a la casa de Maians, aquí agafarem una pista que es posa per dins la vall, si es vol pujar més suaument podeu anar seguint la pista, sinó, el track, hi ha algun punt que retalla per fer-ne més via. La pista s'acaba a les Fontetes de Maians, sempre hi sol haver aigua, però està una mica brut del bestiar. Ara ja ens trobem , al que podríem anomenar, prat alpí. Seguim pujant, més suaument cap al Coll de la Bona, i ràpidament enfilem cap a l'Emperadora.

Una baixada ràpida i enfilem els últims 130 metres de desnivell , que ens porten al Cim del Pedra Picada. El cim , és un lloc bastant pla i ampli, tocarà anar cap als pins, per trobar l'original martell picant a la Pedra. Desde aquí tenim unes grans vistes del Puigmal, el Puigllançada i del Berguedà, amb el Pedraforca i la Serra d'Ensija de fons. Més avall podem veure les primeres cases de Castellar de N'Hug.

Comencem a baixar bastant recta, camp a través, fem uns 250 metres de desnivell negatiu, (si no volem baixar tant de cop, tornem enrere cap el coll de Remolo i agafem la pista, direcció Castellar de N'Hug) fins a trobar una pista que ve de Castellar de N'Hug, la Creuem i ens posem en un torrent, on ràpidament ens trobem amb la Bauma Blanca, una petita bauma, on antigament s'hi devia resguardar el Bestiar, i qui sap si algun pastor també. Seguim flanquejant i baixant, amb un camí poc definit fins a trobar una pista una mica precària que ens portarà a Can Torra.

Agafem el GR direcció Gombrèn i ràpidament ens trobem una font, està arreglada de no fa gaire. Agafem un corriol que ens porta dins del bosc, i amb poc temps, tornem a ser a la casa de Maians. Un cop aquí tornem a seguir les marques grogues, que ens portaran de nou a l'Espluga.