Idõ  5 óra 26 perc

Koordináták 4726

Uploaded 2019. augusztus 24.

Recorded augusztus 2019

3,9
7,9

közel Bagà, Catalunya (España)

El primer de tot és agraïr a l'usuari JEP BOIX la inspiració de la ruta.

Aquesta és una variant per assolir el cim de les Penyes Altes del Moixeró des del seu vessant sud, d'aquesta forma, si veniu de comarques barcelonines o tarragonines, no cal que creueu el túnel del Cadí. La part "negativa" és que la ruta és més llarga i amb més desnivell. Ens sortiran uns 15 quilòmetres i 1.400 metres de desnivell.

Cal dir que la ruta no té gaire dificultat tècnica, només un parell de grimpades fàcils poc abans d'assolir el cim, i el primer tram de baixada des del Coll de Dental fins arribar al Coll de la Cabrera q es fa ferragós i una mica cansat per el tipus de terreny i el desnivell molt pronunciat.

Deixarem el cotxe al petit aparcament del Pont de Sant Nazari, que trobem 4 quilòmetres després de deixar Bagà en la carretera que porta a Coll de Pal.

Allà mateix surt una pista que porta en poca estona al petit nucli de Gréixer, format per unes poques cases. Prenem la desviació que hi porta i en ser a les primeres cases girem a l'esquerra per tornar a trobar la pista una mica més amunt. Allà mateix, deixarem la pista agafant un corriol marcat per un cartell indicatiu de les Penyes Altes del Moixeró per la Canal de la Serp.

La pujada, que ja havíem iniciat des del mateix aparcament, ara s'accentua de forma constant, però sempre per un terreny força còmode de fer.

Poc a poc anem guanyant vistes cap al sud i cap a l'oest, progressivament anirem veient la serra del Cadí amb el Comabona i el Pedraforca al fons, així com també gaudirem de bones vistes cap al sud.

El bosc, inicialment de pins, anirà deixant pas a una preciosa fageda que ens envoltarà d'ombra en tot moment. Ja serem molt a prop de l'inici de la Canal de la Serp, ben bé al peu de les espectaculars parets que formen la base de Penyes Altes del Moixeró.

En el tram de la canal, anirem fent ziga-zagues continues, però sempre per un terreny molt còmode, tot i que el desnivell és considerable.

Poc després de creuar una tartera, fem un gir cap a l'esquerra i anem seguint prop de la paret cap a una collada que ja veiem davant nostre. normalment hi trobareu vaques pasturant, ja que entrem en una zona de prats de gespa típics dels Pirineus.

En ser al capdamunt del Coll del Raset tindrem vistes de la vessant nord que dóna a la Cerdanya. Torçarem a la dreta, ja per sobre dels 2.000 metres d'altitud i encararem els darrers dos-cents metres d'ascens, què farem per un terreny més incòmode, rodejats de pineda pirinenca i un terra més pedregós que ens obligarà a fer alguna petita grimpada no massa dificultosa i que ens portarà fins al cim de les Penyes Altes del Moixeró a 2276 m d'altitud.

El cim és una talaia magnífica arreu; a l'est podem observar la Tosa d'Alp, al nord la vall de la Cerdanya i les muntanyes del Pirineu des del Canigó, passant per el Carlit, el Puigpedros, la Tossa Plana i les muntanyes andorranes; a l'oest la serra del Cadí Moixeró amb el Comabona dominant i al fons l'espectacular Pedraforca; cap al sud la Serra d'Ensija amb la Gallina Pelada coronant-la; i al sud el Berguedà amb la seva complicada orografia.

Tornem al Coll del Raset, i aquest cop seguirem endavant prop de la carena, ja que així serà més fàcil accedir al cim del Moixeró, del qual baixarem en direcció oest per arribar al Coll de Dental, en un tram on sempre passarem per amplis prats de gespa.

Des del mateix coll prendrem un corriolet mig amagat que surt en direcció sud i de seguida comença a baixar amb moltíssima força per un terreny molt incòmode. Haurem d'estar en tot moment molt atents a les fites de pedra que ens ajudaran a no perdre el camí. Aquest perfil descendent de força incomoditat segueix fins que arribem al Coll de la Cabrera, punt a partir del qual la flora canvia i el camí comença a ser una miqueta més còmode de fer, tot i que el perfil descendent segueix amb força.

De seguida arribarem a la Font de la Cabrera, de la qual en raja molt poqueta aigua, i en poca estona més arribarem al coll de l'Avet, cruïlla de camins en que nosaltres prendrem el de l'esquerra que segueix descendent en direcció est.

Aviat el pendent suavitzarà força estona, fins que trobem un gir que ens portarà a una zona de ziga-zagues que ens deixaran molt prop de ser altre cop a la cruïlla de Gréixer, i en poc de 5 minuts més serem al punt final de la ruta.