2,8
5,5

közel Paüls, Catalunya (España)

És una ruta circular que s'inicia a l'ermita de Sant Roc del poble de pols. L'accés és per pista en perfecte estat per anar ai en qualsevol tipus de vehicle. Comencem la ruta seguint el sender dels estels del Sud que ens porta fins al coll d’en Guasc, continuem el camí de terra fins trobar el pal indicador que ens fa desviar fins al Pla de l’Hedra.

Fins arribar al coll del pla de l'era tenim fortes pendents superat aquest punt, el terreny es suavitza, ens fa passar per les Saleres del Borni i el Cocó d’en jordi, punt on trobem una cruïlla, tenim d’anar a la dreta fisn trobar un a fita de pedres que ens torna afer ascendir direcció a l Punta de l’Aigua.

En aquest punt nosaltres ens vam equivocar continuant pel sender que ens retorna a l’ermita i que coincideix amb l’itinerari proposat a l’àrea recreativa de St. Roc.

Aquest sender ens fa vorejar la Punta de l’Aigua, s’han marcat els punt on podem fer l’ascens, nosaltres vam decidir no fer el cim aquest cop, i ens porta al Coll de la Gilaberta; punt on comença el descens fins el camí del Morellà; aquest descens te pendents molt pronunciades i pedra solta, per lo que s’ha d’anar en compte i en la mesura de lo possible baixar lleugers.

Unn cop fet el descens continuem per la pista de terra fins trobar una cruïlla de camins, just abans (ybs 30 m) neix un sender marcat amb fites de pedres que ens porta a la Bassa de Pubill, és la última pujada; dearrer punt el sender planeja per finalment descendir fins l’ermita de St. Roc.

L’únic punt d’aigua es troba a l’ermita.

Aparcament St Roc

Camí privat (tancat)

Coll d'en Guasc

Cruïlla (recte)

Cruïlla dreta (Plà de l'Hedra)

Coll del Plà de l'Hedra

Saleres del Borni

Cocó del Jordi

Cruïlla (gir dreta)

Punt baixada (cadenes)

Der Punta de l'Aigua (opcional)