Idõ  3 óra 55 perc

Koordináták 2021

Uploaded 2015. október 11.

Recorded október 2015

2,8
5,7

közel Cervera de la Marenda, Région Languedoc-Roussillon (France)

Ascensió al primer cim d'entitat del que es pot dir els Pirineus des de la Mediterrània, el cim del Querroig, de 670 metres, entre els termes muncipals de Portbou, Cervera i Banyuls de la Merenda. El punt de sortida és la frontera estatal, on hi ha alguns punts, petits, on deixar el cotxe. Des d'aquí es comença a caminar pel vessant sud per un camí en bon estat.

A uns set-cents metres, el camí es bifurca i cal seguir cap a la dreta per una forta pujada que porta de nou a la línia fronterera i a la fita 599. Aquí es pren un camí que careneja i que poc a poc va agafant alçada amb el Querroig sempre al davant. Després d'una estona de marxa, s'arriba al coll de la Farella, molt pronunciat, i es comença a pujar en el que és el tram més complicat de la sortida. A partir d'aquí es deixa el camí per agafar un sender. A uns metres del coll, es troba el dolmen del coll de la Farella, al qual només li falta la coberta.

Es continua pujant, entre arbres i mates, amb una vista impressionant sobre el mar, des del cap de Creus fins a les platges del Rosselló. S'arriba a una placeta on es veu ja el castell del Querroig i falta fer l'última pujada. Val la pena admirar tant el paisatge que es pot veure des d'aquest punt, com les restes del castell que hi havia hagut, de dimensions considerables, per bé que avui les restes són poques.

Des del castell, cal continuar cap al nord-est, seguint la carena i un sender molt ben marcat cap al coll de Cervera, que es veu des de la distància perquè hi ha un punt de guaita metàl·lic. Per arribar al coll, cal seguir sempre la carena en terreny favorable, excepte un parell de pujadetes al final de tot.

Un cop al coll de Cervera, cal girar a la dreta i seguir una pista llarga, però de molt bon fer que passa molt a prop del camí que hem fet servir per pujar i baixar del Querroig, però a una cota més baixa. Com totes les pistes, quan portes una bona estona és una mica avorrida, però té bones vistes sobre la vall de Cervera.

La pista arriba al coll del Frare, on hi havia la fita 599, a partir d'aquí cal tornar a fer el mateix camí que s'ha fet a l'anada i arribar fins a punt de sortida és un passeig molt agradable.

Qualifico la ruta com a moderada ja que la pujada al Querroig des de coll de la Farella és exigent i també cal tenir en compte el tram de pista, que és llarg, per bé que no té cap dificultat. Pel que fa a l'orientació, és molt senzill seguir la ruta, els camins i els senders estan molt ben fresats i compten amb marques de color groc per seguir-los, així com alguns indicadors en punts clau. Abans de marxar de la zona, val molt la pena visitar el monument d'homenatge a Walter Benjamin a l'entrada del cementiri de Portbou, sobretot si el mar està una mica mogut.
Hágó

Coll de la Farella

Archaeological site

Dolmen del coll de la Farella

csúcs

Querroig

Hágó

Coll de Cervera

• jpelejero 2018.07.01.

I have followed this trail  ellenőrzött  View more

Matinal amb bones vistes. Despres s'imposa un bany!