Moving time  2 óra 54 perc

Recorded január 2018

2,9
5,9

közel la Cellera de Ter, Catalunya (España)

Puigdefrou o Puig d'Afrau com ho he vist escrit a diversos llocs, és una muntanya de 841m. al municipi de la Cellera de Ter.
Comencem a caminar al costat de Can Vinyes, casa natal del metge rural Dr. Joaquim Codina i Vinyes. Tot seguit ja trobem el primer cartell que indica la direcció a Puig d'Afrou, Font d'en Bassi... cap a on ens dirigim.
Agafarem un corriol ben senyalitzat amb marques de color blau durant una estona.
Mes endevant el corriol es deixa a una pista que anem seguint. Passem pel devant de les ruïnes de La Ferreria. Des d'aquí podem gaudir d'unes magnífiques vistes sobre el meandre de Ter i el Puig d'Estela.
La pista es bifurca i hi ha un indicador que ens indica el Puigdefrou muntanya amunt, que també hi và, però nosaltres preferim seguir la pista cap a la dreta per trobar la Font del Bassi, a on farem l'entrepà. És un lloc molt ben cuidat i acollidor, amb taules i fins i tot una "barbacoa". A més la Font raja molt, es a dir que d'aigua no ens falta.
Seguim per la pista, molt planera fins a Can Torra. La casa està deshabitada, però en els últims anys s'hi han fet constants reformes perquè és un punt de pernoctació o d'estada per a excursionistes que van de camí al cim.
Molt a prop seu s'hi troba el "Pic de la Mamella", una formació rocosa i coronat per una estelada.
Reprenem la pista i anem pujant. Passem per el Gornés, un Mas que sembla que l'estan reformant, primer per sota i després per la part de dalt i seguim pista amunt.
Passem per l'encreuament cap a la Font de Can Nofre però no hi anem i seguim endevant.
Arribem a l'encreuament per anar cap a Sant Gregori, però el deixem per un altre día i seguim cap a l'esquerra i ben aviat arribem al cim del Puigdefrou.
El cim està molt descuidat. La gran Creu que pensàvem trobar, alçada l'any 1966 per l'Agrupament Escolta, ha caigut, té la base corcada i és al terra. Hi ha un alt mastaler però sense cap bandera. Ni senyera ni estelada. I la vegetació va creixent i si ningú la poda ben aviat no hi haurà ni vista.
Fem les fotos de rigor i baixem pel dret seguint dreceres. Tot baixant trobem les restes de Can Frou (4 pedres mal comptades) de Can Becdejú Vell (bonic i original nóm) i ja quasi a baix un forn de calç.
Finalment arribem a Can Vinyes, punt de sortida.