Idõ  3 óra 42 perc

Koordináták 1061

Uploaded 2014. február 20.

Recorded február 2014

2,3
4,6

közel Gallicant, Catalunya (España)

(En el blog, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In the blog, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Vallès Oriental) Ruta el febrer de 2014; 9,3 km; +250 -250; 3 hores. Excursió organitzada per Jordi Canosa amb el següent itinerari: Santuari de Puiggraciós, Puig Ciró, Cingles de Bertí, Sant Pere de Bertí, El Clascar. Tipus de sortida: circular; Dificultat: fàcil.

FA ANYS: El 1701, quan es va ampliar el santuari de Puiggròs, també va arribar (el mes d’abril) a Madrid Felip V. El primer Borbó arribava amb els consells del seu avi (Louis XIV) que li deia que “fos un bon espanyol... sense deixar de ser francès”. Encara es mantenia el respecte per les diverses institucions dels regnes de la corona i per tant, Catalunya (amb Aragó i València) mantenien les seves constitucions i sistema sobirà de decisions.

Comencem l’excursió, curta i còmoda, d’avui al davant del santuari de Puiggraciós (689m). Forma part del poble de Figuerò i Montmany i estem a sota del cim del Puiggraciós de 807 mts d’altitud. Dins del monestir, encara en actiu i sota la cura de monges benedictines (filial de Sant Pere de les Puelles), hi ha la imatge de la Mare de Déu de Puiggraciós. Es veu que es tracta d’una talla gòtica del segle XV, que havia estat conservada a la parròquia de Montmany. Actualment, la gran albergueria que es va construir per ampliació del santuari (1701), també fa d’hostatgeria per a qui vulgui passar-hi uns dies de repòs, reflexió o estudi... ...