Idõ  5 óra 3 perc

-1 m
2,8
5,7

közel Puntabrava, Catalunya (España)

Avui una nova sortida amb un nou soci, en Perepedrito un Wiquilocqueru de Sant Feliu.

Es de nit, fa dies que no matino, això de les vacances de Nadal amb te molt “amuermat”, però el despertador sona, tinc que aixecar-me, quina mandra son un quart de sis.
Lent però sense parar, necessito un cafè urgent, l’aroma amb transporta al món real.
Ja és l’hora i en Jordi i la Cris estan a punt d’arribar, agafo els trastos i apa cap al carrer.
Ja són aquí, sort, al carrer fa fred, posem els trastos i cap a Palafrugell a buscar en Miquel per casa seva.
Sortim de Palafrugell direcció Sant Feliu de Guíxols, allí ens hem de trobar amb el Perepedrito hem quedat a dos quarts de vuit a l’estació de autobusos.
Arriba un cotxe vermell, es para i allí tenim en Pedro, en Miquel ens presenta a tots tres i com si ens coneguéssim de tota la vida, agafem els trastos, els col•loquem al seu cotxe i apa agafem carretera GI-682 i al Km 43 aparquem.
Anem direcció Can Miralles direcció el Coll de Portes, un cop allí ens dirigim cap a la Costa d’en Cirera, a prop del camí trobem dos enormes rocs, un en forma de Gos i l’altre de Tortuga.
Seguim fins a trobar la pujada a l’escletxa, per facilitar la pujada i ha instal•lada una corda.
Un cop a dalt ens enfilem fins a dalt de tot, la vista és magnifica i ens fem Clic clic unes quantes fotos.
Seguim camí cap a un altre formació de pedra, pel camí no parem de trobar formacions de roques espectaculars.
Pugem dalt de tot, la vista és espectacular, ens quedem una estona gaudint de les vistes fins que decidim baixar. Tot baixant trobem unes cordes que ens faciliten la baixada, les parets estan cosides de parabolts d’escalada, ostres com em corre el cap pensant quins ràpels podríem fer amb els meus companys de Olesa.
Seguim camí cap a la roca del Forat, però per arribar-hi em de fer un tros d’asfalt.
La roca és molt curiosa i Clic clic per dins per fora.
Agafem un tros més d’asfalt i ens desvien a l’esquerra, allí deixem a la Cris per trobar-nos més endavant, la baixada és pronunciada per baixar fins a mar, primer trobem el Torrent de les Sorres de Sant Benet, a tocar de platja, a l’esquerra una mica amunt trobem una caseta de fusta molt ben feta, i seguin uns metres el torrent, la Cala Urgell, ple de còdols de magnitud descomunal, les vistes des de allí magnifiques amb la Punta d’en Bosc presidint el mar.
Donem la volta i tornem a pujar per anar a trobar el camí que ens portarà a la Cova d’en Vitaia.
Per arribar-hi el camí és una mica perillós, ja que es te que vigilar de no posar cap peu malament i baixar amb un no res al mar uns quaranta metros sota nostra.
La cova es magnifica, val la pena, per pujar a dins la cova s’ha d’anar en compte per que la pedra esta molt esmicolada i rellisca molt.
Tornem enrere i agafem un altre camí que ens pujarà fins a la carretera, lloc on la Cris ens espera.
Fem un trosset més d’asfalt per anar a trobar un camí a la dreta que ens farà donar la volta a la Divina Pastora i anar a petar al camí Romà ( camí medieval ), es fa una mica llarg fins al port de Portes, ja estem arribant i el tema de conversa és el de sempre, on anem a fer la el vermut.
La visita al Cau ens a deixat molt satisfets i a valgut molt la pena, tot això acompanyat de les explicacions den Pere i els seu entusiasme, es nota que estima aquesta zona del país.

Gràcies com sempre per fer-me gaudir de la natura i poder descobrir cada cop llocs tan meravellosos,

Adéu companys

ROCA DEL GOS I DEL CARGOL

BAIXADA DEL MIRADOR

PEDRA 8 I ALTRES FORMACIONS

CALA URGEL I PUNTA D'EN BOSC

Információ

CAMÍ ROMÀ ( CAMÍ MEDIEVAL )

Ruins

FOTOGRAFIES

• Fénykép montagut

montagut 2015.01.09.

Com sempre un bon reportatge fotogràfic