Idõ  3 óra 42 perc

Recorded május 2017

2,2
4,3

közel els Grecs, Catalunya (España)

Tornar a visitar després de 24 anys els monuments megalítics de Roses, és una sensació molt agradable, com poques he pogut tenir, allà baix camina amb el meu fill Dani , tenia uns 5 anys, vam recórrer aquests llocs plens de prehistòria, les sendes i camins ara estan ben senyalitzats, fan més fàcil el seu recorregut. Comencem la ruta a la part mes alta del carrer Pitàgores, alli en un petit descampat deixem els vehicles, tenint el primer contacte amb el passat ja que aquesta el dolmen Turo del Home, un sepulcre de corredor descobert per Francès Sabater. Seguint les indicacions i a pocs metres ens trobem un altre sepulcre de corredor, El Llit de la Generala, actualment reconstruït, va ser estudiat per Cazurro en 1912. Prenem direcció a la casa Cremada visitant els seus dos menhirs i la seva cista, ara el camí continua en suau descens cap a la crta de Cala Montjoi, poc abans de trepitjar aquesta crta, veiem el dolmen de la Creu d'en Cobertella, el més gran de Catalunya, esta tancat, protegit de actes vandàlics. Després de fotografiar i admirar aquest monument tan antic arribem a Can Mares on hi ha dos menhirs mes, Can Mares I i II, molt a prop l'un de l'altre, si bé el segon és de menors dimensions. El camí ara discorre entre vinyes, prenent alçada, aviat arribem a les coves funeràries de Quarentena I i II i des d'alli, a l'Pla de les Gates un antic abocador, a la part més alta hi ha una cista i envoltant un turó esta la Tomba del general, una cista funerària, estem a la part més allunyada de la ruta, tota la resta és la tornada, que farem entre murs de pedra seca i barraques de vinya, hem caminat Anna, Inma, Manolo i Julian.

Volver a visitar después de 24 años los monumentos megalíticos de Roses , es una sensación muy placentera , como pocas he podido tener , allí ande con mi hijo Dani cuanto tenia unos 5 años , recorrimos esos lugares llenos de prehistoria , las sendas y caminos ahora están bien señalizados , hacen mas fácil su recorrido. Empezamos la ruta en la parte mas alta de la calle Pitágoras , alli en un pequeño descampado dejamos los vehículos , teniendo el primer contacto con el pasado pues esta el dolmen Turo del Home , un sepulcro de corredor descubierto por Francés Sabater . Siguiendo las indicaciones y a pocos metros nos encontramos otro sepulcro de corredor , El Llit de la Generala , actualmente reconstruido , fue estudiado por Cazurro en 1912 . Tomamos dirección a la casa Cremada visitando sus dos menhires y su cista , ahora el camino continua en suave descenso hacia la crta de Cala Monjoi , poco antes de pisar esta crta , vemos el dolmen de la Creu de Cobertella , el mas grande de Catalunya , esta vallado , protegido de actos vandálicos . Despues de fotografiar y admirar este monumento tan antiguo llegamos a Can Mares donde hay dos menhires mas , Can Mares I y II , muy cerca el uno del otro , si bien el segundo es de menores dimensiones . El camino ahora discurre entre viñedos , tomando altura , pronto llegamos a las cuevas funerarias de Quarentena I y II y desde alli , al Pla de les Gates un antiguo basurero , en la parte mas alta hay una cista y rodeando una colina esta la Tomba del General , una cista funeraria , estamos en la parte mas alejada de la ruta , todo lo demás es la vuelta, que haremos entre muros de piedra seca y barracas de vinya , hemos andado Ana , Inma , Manolo y Julian.