SeCR4

Koordináták 529

Uploaded 2015. február 28.

Recorded február 2015

1,0
2,0

közel Copóns, Catalunya (España)

Pujada al Puig de Sant Miquel (733m), a la comarca de l'Anoia.

EL Puig de Sant Miquel es troba inclòs al repte dels 100 cims de la FEEC.

---------------------------------------

Sortida a Rubió, seguint la carretera BV-1037. Cal seguir la pista que passa pel costat del cementiri fins a abandonar-la a pocs metres per seguir un corriol que baixa aproximadament 0'5 km abans de començar la pujada al cim.

La pujada és força empinada i passa gairebé en la seva totalitat per corriols. Al cim del Puig de Sant Miquel hi ha un vèrtex geodèsic, una bandera, un pessebre i un cartell informatiu. Molt bones vistes.

La tornada és pel mateix camí.

Aparcament a Rubió.
El Puig de Sant Miquel és una muntanya de 733 metres que es troba al municipi de Rubió a la comarca de l'Anoia. És el cinquè cim més alt de la Serra de Rubió, després de la muntanya del Morrocurt (751 metres). Baixant per la cara sud-oest s'erigeix l'església de Sant Pere d'Ardesa que estava en un estat complet de semi-ruïnes, fins que l'ermita va ser restaurada per l'Ajuntament del municipi i actualment, presenta bon estat de conservació. Se suposa que entre el cim i l'església es va erigir el Castell d'Ardesa que presidia el terme municipal, actualment desaparegut, de Sant Pere d'Ardesa. Al cim s'hi pot trobar un vèrtex geodèsic (referència 275114001).
Ermita que queda a pocs mentres del cim.
Curioses formacions a la roca.