Idõ  6 óra 17 perc

Koordináták 3856

Uploaded 2017. november 7.

Recorded november 2017

4,4
8,8

közel Prats de Lluçanès, Catalunya (España)

Caminada a Prats de Lluçanès, coincident amb la caminada popular d’enguany i que nosaltres hem volgut fer per conèixer un bon grapat de fonts d’aquest entorn, tot i que moltes d’elles estan malmeses, no ragen o bé, costa d’identificar la seva situació concreta. Val a dir, però, que el recorregut és força bonic, donat que tot ell, pràcticament és per camins de bosc i corriols. Sortint des del centre de la població anem a les tres fonts i al safareig públic, des d’on seguint sempre al costat del torrent, anem davallant tot passant per les masies de Serraseca, Fontcalenta i la Pedragosa.
Desprès de passar per la font de la Devesa, arribem a can Sant Nazari (casa natal de la fundadora de l’ordre religiosa de les Josefines de la Caritat) on hi ha una ermita ben conservada. Seguim endavant fins al derruït molí del Blanquer, creuem el riu Bassí i arribem a la font del Blanquer. Comencem la tornada anant per pista cap a la Casanova de la Pedragosa, on hi ha una font i un bonic gorg.
Seguim endavant i passant pel gorg de les Canyes, arribem al molí de Galobardes, on hi ha una font i un gorg, girem a la dreta per anar a la font dels Senyors (que no sabem identificar) i la font de la Coromina i tot seguit arribar al bonic indret on en una balma al costat ‘un gorg, s’escola l’aigua formant la font del Clotet.
Creuem la carretera BV-4401, passem per la font de la Cabra, la tina gran de Teulats i la font de la Vila, per arribar a la preciosa ermita romànica de Sant Andreu de Llanars, des d’on seguint una pista arribem a l’església de Sant Sebastià, des d’on amb poca estona arribem al punt de sortida.

Les tres Fonts.-
És una edificació de l'any 1746. Molt popular. L'any 1988 l'Ajuntament va encetar una col·lecció de llibres que porta el mateix títol. És un lloc tradicional de pas en la cercavila de les festes dels Elois.
Les fonts són el cel, el purgatori i l'infern, d'esquerra a dreta. La gent sempre agafava aigua de la primera font, la del cel. Encara que hi hagués gent esperant, s'esperaven per no agafar ni la del purgatori ni la de l'infern.

Safareig públic.-
El va ser construït l’any 1911, prop del torrent Merdinyol i les tres Fonts, per a habilitar un espai més adequat per a rentar la roba, ja que fins aquell moment es feia al mateix torrent que passa pel costat del safareig, però una mica més amunt.