Idõ  egy óra 13 perc

Koordináták 352

Uploaded 2012. november 26.

Recorded november 2012

0,9
1,9

Megtekintve 11911 alkalommal, letöltve 457 alkalommal

közel Santa Coloma de Farnés, Catalunya (España)

Comencem al pla de Farners, on trobem el cartell indicador de la ruta. El camí està marcat amb marques vermelles. Després del gorg de baix agafem un corriol marcat amb marques grogues que ens porta al 4rt gorg. Tornem pel corriol que passa pel balcó de Penjacans, fins arribar al pla de Farners altre cop.

"El sot de Penjacans és un dels indrets més desconeguts i feréstecs del terme de Santa Coloma. Encerclat pels rocams del Turó del Vent i Roca Guillera, es presenta com a fondalada infranquejable. Dins del sot, el color del verd domina el paisatge. El verd de la molsa sobre les pedres. El verd de les fulles tapant el cel. El verd de les falgueres, galzerans, ridortes i esbarzers barrant el pas. La llum es fa impenetrable. La humitat i el soroll de l’aigua inunda l’atmosfera. En la soledat del torrent, el més petit soroll anòmal, dispara l’adrenalina i fa aixecar els pèls de punta. Et sents poca cosa. Et sents dins de la terra. A la part més oculta del sot es nota una presència sobrenatural. No és estrany que els noms d’aquests llocs fantasmagòrics facin referència al Diable, a l’Infern o les Bruixes. Apropeu-vos sols, al Sot de Penjacans, pel camí dels Lladres, al capvespre o en un dia boirós, i experimentareu el que realment sou.

El torrent de Penjacans, neix als plans de Santa Victòria de Sauleda i fins a Can Planes Vell serpenteja tranquil. L’antic camí d’Arbúcies a Santa Coloma, resseguia el torrent en aquest primer tram. És a partir de Can Planes Vell i sobre tot a sota La Casilla, on comença a fer una fonda i fosca clotada amb un seguit de salts i gorgs, enmig de parets verticals de granit. A la part més fonda s’hi troba el Gorg del Diable, amb un salt d’aigua d’uns 15 metres. Recomanable la visita després d’un dia de pluja. Ja al tram final un seguit de tolls conviden al bany. Acaba el torrent, donant les seves aigües a la riera Major, prop del Molí d’en Massaneda." (revista del CEF)