MarcRG90
60 6 20

Koordináták 876

Uploaded 2017. április 16.

Recorded április 2017

3,2
6,5

közel Calonge de Segarra, Catalunya (España)

Iniciem la ruta des de Cal Ros, casa d’agroturisme que es troba a Calonge de Segarra.

Prenem un camí de terra que era l’antiga drecera per anar a peu a Calaf, i al cap d’1 km a mà esquerra trobem la primera barraca que pertany a Cal Vinyals, sota un marge enmig del tros. Des d’allí mateix a mà dreta podem veure la següent barraca que trobem a la vora d’un tros, la barraca de la Roca, en ruïnes.

Continuem el camí, i al cap d’1 km trobem la barraca de Cal Bep, sota la paret d’un marge. Seguim fins arribar a l’alçada de la casa Les Quadres, on agafem el camí a mà esquerra que voreja la casa i seguim caminant fins a la font d’Aleny, on per cert, es troba un geocaching. Passem pel nucli d’Aleny, i prenem un tros de carretera (B-300), fins arribar a trobar un camí de terra a mà dreta. Enfilem camí amunt, i quan el camí gira cap a l’esquerra vorejant el turó, just a sota del camí a mà esquerra trobem un petit corriol que ens porta a la boca d’una de les mines de carbó lignit. Seguidament, continuem pel camí d’on veníem i ens dirigim cap a Sant Pere de l’Arç (o Sant Pesselaç), passant pel costat d’algunes masies. Creuem el nucli de Sant Pesselaç i agafem el camí asfaltat que indica direcció Calonge de Segarra.

Al cap d’1 km, prenem un camí de terra que puja a mà dreta, passant pel costat d’un dipòsit d’aigua. Ens endinsem cap a l’obaga de la serra de Sant Miquel i seguim el camí cap a mà esquerra.

En arribat a una cruïlla, prenem de nou a direcció mà esquerra el camí que fa pujada, i un cop arribem a la Solana, on veurem camps de conreu i una plantació d’ametllers, ens endinsem cap a dins del bosc per trobar la barraca de Cal Ros. Finalment, tornem a prendre el camí asfaltat que ens porta fins a Cal Ros.