Idõ  2 óra 51 perc

Recorded május 2015

2,7
5,4

közel El Pasteral, Catalunya (España)

Aquesta ruta es pot començar a l'estació del carrilet d'Amer o des del Pasteral i ens descobreix uns quants llocs interessants de la vora dels rius Ter i Brugent. És molt planera amb alguns trams pedregosos, això sí. Apte per a tothom. Aparquem al pàrking que hi ha quan agafem el trencant d'anar al pantà de Susqueda, davant del bar de Can Salero. La ruta està senyalitzada amb marques blaves.
Comencem seguint el camí que voreja el riu Ter i després d'una pujada trobem el cartell indicatiu de la ruta i ens adrecem cap a la dreta. Al cap d'una estona arribem a la resclosa de l'antiga fàbrica tèxtil Burés. Seguim els senyals fins que el camí es desvia cap a l'esquerre. Hi ha un corriol a la dreta que porta a la confluència del riu Brugent amb el Ter. S'hi veuen molts peixos que baixen Brugent avall però al trobar el corrent del Ter s'aturen. En aquest punt la pesca està controlada, tot i que més amunt ja està senyalitzat com a zona de pesca lliure, sense mort. També en aquest punt i en aquesta època es senten molts ocells a cantar.
Seguim vorejant el riu Brugent i al cap de poc trobem la bomba de Can Ter, on hi ha una contrucció, en bastant mal estat, on hi circula l'aigua. Seguim els senyals, i tot vorejant un petit canal d'aigua arribem a can Sant Pare. Travessem el canal per una petita passera i continuem cap a Can Salondro. Després el camí passa per un meandre que fa el riu Brugent on hi ha uns prats que ens permeten les vistes cap al Santuari del Far. Més endavant, després de passar pel costat dels avellaners de Can Miquel, travessem el riu per la passera del camí d'anar a Sant Climent. Poc després agafem un trencant a l'esquerre i voregem el riu ara per la riba dreta. Seguim i després de travessar el riu altre cop arribem a la resclosa de Solivent. Seguim fins al camp de futbol, on trobem un cartell informatiu. Seguim les marques blaves fins arribar a la gorga d'en Paulí. Allà s'acaben les marques.
Reculem fins al camp de futbol i agafem un camí que ens permet travessar la carretera i arribem al cap de poc a la via verda/carril bici en el punt quilomètric 25. Aquí ja no hi ha possibilitat de pèrdua, passem per l'antiga estació del carrilet i seguim fins arribar altre cop al Pasteral.
Important ara que ve la calor portar antimosquits.

runes de Can Miquel

Desembocadura del Brugent al Ter

Font del Turó

Gorga d'en Paulí

Punt d'informació i antiga estació