Moving time  4 óra 9 perc

Idõ  5 óra 23 perc

Koordináták 3579

Uploaded 2020. november 15.

Recorded november 2020

4,8
9,5

közel Sant Josep de sa Talaia, Baleares (España)

CAT/ESP

Ruta que surt del parking de Cas Vildo a Sant Josep de sa Talaia, es va cap a sa Font des Verger primer, després es segueix per camí asfaltat primer i després per un camí cap es Pou den Gibert, que no coneixia. Es continua un petit tram per la carretera de Porroig fins que s'agafa un camí que ens durà còmodament a la zona del conegut bar-botiga Can Jordi. Es creua la carretera (atenció: sol haver-hi molt de trànsit) per agafar un camí asfaltat en contínua ascensió (algun tram certament amb bona pendent). Una vegada s'acaba l'asfalt el camí se suavitza i també millora significativament l'entorn, alternant zones agrícoles i bosc. Al km. 7,7 hi ha una bifurcació important, a l'esquerra s'arribaria a sa Capelleta en menys kms. però avui hi havia ganes de caminar i agafam el camí des Cirer, que rodeja l'imponent Puig des Cirer. En un moment donat, l'abandonam per buscar la Font den Ballet, que no coneixia tampoc i que em va sorprendre prou (el carrerany per arribar-hi es va aclarint poc a poc). Seguim alternant camí i el carrerany del Torrent des Cirer, preciós com sempre. Arribam al camí asfaltat però l'abandonam ràpidament per buscar la Font Paredada i ja començar a l'exigent ascensió cap a sa Capelleta den Serra. És una pujada que sempre es fa llarga des d'aquest costat però val la pena. A la zona de sa Capelleta han posat unes escales de madera noves pel centenari d'aquesta coneguda capella. La tornada es fa alternant la pista i alguns carreranys per retallar camí primer i asfalt després. El pas per es Pou den Benet tanca l'apartat de patrimoni hidràulic que es pot veure en aquesta ruta. Els darrers 2 kms. són per camins/carrers asfaltats (inclou un breu tram de la carretera de Sant Josep en un tram especialment estret).

Ruta exigent de casi 20 kms. i que, tot i no tenir cap tram de rampa exagerada sí que hi ha prou desnivell ascendent concentrat al tram mig de la ruta. El tram del Torrent des Cirer és magnific.

+++++++++++++++
Ruta que sale del parking de Cas Vildo en Sant Josep de sa Talaia, se va hacia la Font des Verger primero, luego se sigue por camino asfaltado primero y luego por un camino hacia el Pou den Gibert, que no conocía. Se continúa un pequeño tramo por la carretera de Porroig hasta que se coge un camino que nos llevará cómodamente hacia la zona del conocido bar-tienda Can Jordi. Se cruza la carretera (atención: suele haber mucho tráfico) para tomar un camino asfaltado en continua ascensión (algún tramo ciertamente con buena pendiente). Una vez se termina el asfalto el camino se suaviza y también mejora significativamente el entorno, alternando zonas agrícolas y bosque. En el km. 7,7 hay una bifurcación importante, a la izquierda se llegaría a la Capelleta en menos kms. pero hoy había ganas de caminar y cogemos el camino des Cirer, que rodea el imponente Puig des Cirer. En un momento dado, lo abandonamos para buscar la Font den Ballet, que no conocía tampoco y que me sorprendió bastante (el sendero para llegar se va aclarando poco a poco). Seguimos alternando camino y el sendero del Torrent des Cirer, precioso como siempre. Llegamos al camino asfaltado pero lo abandonamos rápidamente para buscar la Font Paredada y dar comienzo a la exigente ascensión hacia la Capelleta den Serra. Es una subida que siempre se hace larga desde este lado pero vale la pena. En la zona de sa Capelleta han puesto unas escaleras de madera nuevas por el centenario de esta conocida capilla. La vuelta se hace alternando la pista y algunos senderos para recortar camino primero y asfalto después. El paso por el Pou den Benet cierra el apartado de patrimonio hidráulico que se puede ver en esta ruta. Los últimos 2 kms. son por caminos / calles asfaltadas (incluye un breve tramo de la carretera de Sant Josep en un tramo especialmente estrecho).

Ruta exigente de casi 20 kms. y que, a pesar de no tener ningún tramo de rampa exagerada sí hay bastante desnivel ascendente concentrado en el tramo medio de la ruta. El tramo del Torrent des Cirer es magnífico.