Idõ  3 óra 54 perc

Koordináták 1085

Uploaded 2016. november 14.

Recorded november 2016

2,6
5,2

közel Xalets de la Solana, Catalunya (España)

Xula entretinguda completa ruta que ens portara pels racons del Montero
- sant Llorenç de montgai
Una altra opció per disfrutar del Montero aquest cop pel pas del Orellut que dona un caire molt xulo i diferent a la ruta.
Tenim publicada una altra ruta que evita aquest pas pero crec que et perderas un tram molt xulo
Sortim del parquing del camping i seguir la ruta que Volta el Llac Per la seva verten esquerra direcció al pont de la escaleta , uns 4,5 km cal estar al tango i veureu Un corriol senyalat per una fita s’enfila fort a mà dreta per una comella (SW). Quan arrivem a la collada veiem el Pas Orellut (esquerra) i del castell , continuem fins al coll on vers la dreta, per camí evident, ens enfilem al castell.
Seguim el camí del mig i per l’esquerra d’una agullola ens introduïm dins d’un profund i estret esvoranc a la roca d’uns 80 metres de llargada, amb una suau pendent , on ens caldrà ajudar-nos amb les mans (grimpada fàcil) tant a l’entrada com a la sortida que mena a la feixa, que ens portara a la carena . La grimpada es força fàcil pero cal parar compte si esta mullat o gelat pot ser molt relliscossa .
Poc més enllà, per l’esquerra, se’ns ajunta el camí que hem deixat just a l’entrada del pas. Que es la ruta alternativa que dèiem al final de la ressenya
Tossal de Monteró (575 m) Vèrtex geodèsic. Les excavacions del jaciment han deixat al descobert la base de diversos murs i estances del que fou uns fortificació romana dels segles I i II aC
Baixant del Montero seguim la carena hi ha una bifurcació Agafarem la de la dreta, rebutgem a mà esquerra, camí que baixa al Cobert del Mingo.

Continuem pel carener (SW). , que ens portara a un esglaó un tant complicat de desgrimpar pero mont petit , que el podem evitar tot baixant a la dreta fent un zig zag i sortint per unes mates , per sota del pas.
De aquí al parquin es una baixadeta força xula i entretinguda que ens portarà a empalmar amb el camí de Rivera de volta al llac que ja hem passat a la anada
Platja Fosil Cal fer especial esment aquesta platja just a la vora de la presa , hi ha un sender just abans de arribat a la pressa que s'enfila fort a la part superior de la platja on les restes geològiques son mes evidents. A la part de abaix es pot observar algun tram trencat .

Disfruteu de la ruta , del entorn i respecteu

Itinerari alternatiu
Montero fàcil sant llorenç de montgai

Hágó

capdemunt de la pujada

Despres de casi 300 m de desnivell arribem al coll

Cruce

Xbk T2 Pth

Cruce per ruta orelluts o ruta normal

aqui trobem el encreuament amb la ruta normal que tenim en un altre tack tinerari alternatiu Montero fàcil sant llorenç de montgai http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=12263964
táborhely, kemping

Càmping la Noguera Caravan Site

Càmping la Noguera Caravan_Site

Desviament per evitar grimpada

Una mica a la Ezquerra i no fa falta grimpa

El cilindre

360 m altura

El pont de la escaleta

(Lv-9047) y Bridge (Lv-9047) y Bridge

Encreuament amb el sender que baixa cap al mingo

Xbk T2 Pth

480 m altura Pas entre dos muntanyes que es portara a una feixa

Pel costader del dic

panoráma

Pel costat de la pedra i amunt

pas per feixa molt fresat i facil ull amb terreny moll o gel