2,9
5,8

közel Sant Llorenç Savall, Catalunya (España)

El Marquet de les Roques és un casal modernista del municipi de Sant Llorenç Savall (Vallès Occidental) protegit com a bé cultural d'interès local. Està situat en el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac. Masia de caràcter senyorial. Presenta un nucli arquitectònic format per diferents cossos juxtaposats. Encara es conserva l'antiga masoveria adossada a l'edifici principal; altres cossos que formen el conjunt són les corts i la capella. Els materials emprats són pedra aglomerada del país i maó vist. Hi ha un treball molt acurat del maó en els angles i en les solucions de coronació de l'edifici.
Aula de Natura la Muntada és un espai d’aprenentatge vivencial a través de la vinya i el nostre entorn únic, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i la Serra de l’Obac. La Muntada és una finca agrícola que produeix raïm per la producció de vi. Es tracta d’una finca de 3,4 Ha de vinya i moltes més de bosc. Aquest context dóna a les activitats educatives que realitzem, la credibilitat d’una explotació agrícola real per entendre la pagesia moderna amb el valor afegit d’estar en un Parc Natural.
Creuar el coll pel camí que apareix una mica a l'esquerra del camí d'arribada.
El Castell de Pera es troba dalt d'un turó, a sobre del mas d'Agramunt i de les restes del mas Saladefont. Té una forma allargassada que va de nord a sud i ressegueix els desnivells del turó. El recinte tenia dues entrades: una a la banda nord i, altre, a l'est on encara es poden veure els graons. El mur de ponent encara es conserva, té dues filades d'espitlleres a diferent nivell. Per darrere d'aquest mur s'obre el pati d'armes. També s'han trobat dues cisternes i un forn. A l'extrem nord-oest hi ha les restes d'una estructura quadrada, possiblement una torre de guaita; aquestes restes tenen adossades altres d'una nau que encara conserva l'arrencada de la volta. A l'altre extrem hi ha un merlet rocós que constituiria l'altre punt de guaita. A llevant es conserven les restes de l'antiga capella de santa Maria. És de petites dimensions, d'una sola nau i amb l'absis semicircular més estret que la nau. L'absis, que està orientat cap a l'est, forma part del mur de fortificació del castell. La porta s'obre al mur de migjorn, té una amplada de mig metre a l'exterior i s'eixampla fins a un metre a l'interior.