Idõ  4 óra 40 perc

Koordináták 1566

Uploaded 2019. január 22.

Recorded január 2019

3,6
7,1

közel Sant Martí Sacalm, Catalunya (España)

L'inici d'aquesta ruta circular es troba en una cruïlla de pistes, a uns 300 m. un cop passada una tanca de ferro per al bestiar, abans d'arribar al petit nucli rural de Sant Martí Sacalm.
Segueixo la pista, on hi ha un rètol que ens indica la direcció del Far.
El camí comença a pujar per la pista, tot pujant comencem a trobar algunes marques blanques i grogues que ens indiquen en una cruïlla el camí fins al cap d’amunt de la cinglera, pujant pel grau de Santa Anna, al cim del qual hi ha l’ermita de Santa Anna.
És una petita capella consagrada el 1498.
Continuo pel costat de la carretera fins al Santuari de la Mare de Déu del Far (1123m) on puc gaudir d’una espectacular vista. A més també hi ha un restaurant amb servei de bar.
Continuo seguint el camí del cim de la cinglera fins uns miradors impressionants on es pot gaudir d’unes vistes del castell de Fornils, l’Agullola de Rupit, de Mondois, de Susqueda etc.
Continuo seguint pel camí de la cinglera fins a trobar els prats del Pla d’Om. Segueixo el camí passant pels prats i travessant una portella de filat, fins arribar on hi ha un gran roure mig sec , uns senyals i un indicador que prohibeix el pas a les motos, és on comença el Grau del Goleró.
S’arriba a una tanca metàl·lica, és aquí on el corriol inicia unes ziga-zagues. Quan s’acaben aquestes i el camí es torna més planer, hi ha unes fites de pedres a la dreta i unes marques de pintura vermella. Seguint aquestes marques arribarem a l’entrada d'una cova.
La cova, anomenada d’en Salvi o del Goleró, té una sola galeria que manté unes proporcions bastant àmplies. Durant els primers 100 m. gairebé es pot anar ben dret, fins arribar a una altra galeria encara més àmplia. La resta, on la galeria es fa més estreta i on més endavant hi ha sifons d’aigua, cal deixar-ho als experts, als espeleòlegs. http://espeleobloc.blogspot.com/2016/05/cova-den-salvi-1.html o http://www.espeleoindex.com/crearPDF.php?id=1980
Torno al camí i continuo la ruta baixant fins els prats de la Triola, segueixo baixant per camins del bestiar pel mig dels prats fins arribar, passant una portella, al camí que em porta a la pista, traspasso la pista i m'arribo fins el castell de Fornils.
El Castell està documentat des del segle XI, està enrunat i recentment netejat de vegetació, el que es conserva en més bon estat és la torre d'homenatge, de planta circular i té una porta o obertura per accedir al primer pis, al terra de l’interior de la torre s’aprecia una obertura que dona accés a una estança inferior.
Torno a la pista que segueixo pujant i passant per Can Santpau i Puig Alí i arribo fins on m'espera el cotxe o sigui el punt d’ inici, donant per acabada la ruta .
Salut i bona caminada.
Can Santpau
Castell de Fornils
Corriol - camí
Cova d'en Salvi o del Goleró
Ermita de Santa Anna
Foto panoràmica
Foto del mirador
Fotos del Castell amb l'Agullola al fons
Grau de Santa Anna
Possible drecera
Prats de la Triola
Puig Alí - ruïnes
Santuari de la Mare de Déu del Far (1123m)
Trencant de la Cova d'en Salvi, seguir marques vermelles

8 hozzászólás

• Fénykép albertroura

albertroura 2019.01.23.

Una excel·lent ruta, que combina les espectaculars vistes de sobre la cinglera, amb punts tan singulars com la cova d'en Salvi o el Castell de Fornils! Per mi és única! Gràcies per compartir-la...

JEP BOIX 2019.01.23.

Gràcies a tu Albert per comentar-la. Salut!

• Fénykép arimanyjoan

arimanyjoan 2019.01.26.

Fantàstica i espectacular caminada. Sempre m'ha agradat fer-la en sentit contrari. El tram des de La Triola fins a Sant Martí es fa molt pesat al final de la caminada

JEP BOIX 2019.01.27.

Hola arimanyjoan, comparteixo la teva opinió (principalment si hi ha fangueig) i agraeixo la teva valoració. Salut!

• Fénykép Manel_49

Manel_49 2019.01.29.

Bona descripció. Les vistes són espectaculars. Els plans de la part superior molt agradables. No vam saber veure les marques vermelles per anar a la cova. La pròxima vegada les bucarem. Sortida molt aconsellable. Salut i Cames!!!!

JEP BOIX 2019.01.30.

Celebro Manel_49 que t'hagi agradat tant! Realment tenim un entorn privilegiat i cal aprofitar-lo. A la cova val la pena arribar-hi i entrar-hi. Gràcies per la teva valoració!

• Fénykép joboix

joboix 2019.02.03.

Ruta circular, molt recomanable pel seu espectacular entorn: Els cingles amb vistes espectaculars, boscos i prats, la cova i el Castell de Fornils. Bona ruta Jep, ruta molt completa!

JEP BOIX 2019.02.03.

Moltes gràcies per les teves paraules i per la teva valoració. Salut joboix!