Letöltés

Koordináták

2020. szeptember 16.

szeptember 2020

közel Santa Maria de Besora, Catalunya (España)

Caminada pel cor del BISAURA en una ruta molt aèria amb vistes al Pirineu, Osona, el Ripollès i el mateix Bisaura.

Iniciem la caminada a l'entrada del poble de Santa Maria de Besora on hi ha un petit aparcament per tres o quatre cotxes. El camí surt d'allà mateix i seguirem tots l'estona les marques vermell i blanc del GR 151 de l'Abat i bisbe Oliva i els senyals vert i blanc de la ruta dels tres castells SL C-129.

De bon primer el camí puja per pista fins a la casa del Pla, ara destinada a allotjament rural. Tot just passada la casa, el corriol antic puja al castell tot seguint les marques del sender local sovint poc clares.

Arribem al castell de Besora i a l’església romànica de Santa Maria que estan en obres de restauració i podem visitar algunes dependències i sobretot els dos miradors un a tocar de l'església amb taula d'orientació i l'altre, més amunt, amb vistes al poble i a les serres de Bellmunt i de Milany.

Des del castell tenim dues opcions retornar a l’esplanada on hi ha la bassa a tocar de la masia del Pla, a fi de prendre el camí al castell de Montesquiu (Podeu veure-ho a la nostra ruta STA MARIA BESORA - CASTELL DE MONTESQUIU) o bé com hem fet en aquesta ocasió fer servir la variant que davalla per un corriol que baixa directament fins al turó de la Valona i que desemboca prop del collet de la Mongia. És força costerut, te algun tram equipat i no tant fressat com el que segueix el sender local. És per aquest tram que qualifiquem la ruta de Moderada.

Sortim del coll de la Mongia formada per terrers iguals que els del turó de la Valona i ens enfilem per un corriol sota del cingle cap al Pla de Revell, el camí passa per tot de prats que conformen aquesta zona de pastures. Anem fins a les ruïnes del mas de Revell i de la seva cabana. A pocs metres de la casa un pal indicador ens mostra la direcció de la font del mateix nom.

La baixada cap al castell de Montesquiu la fem bàsicament per pista seguint les marques del GR-151 i del PR C-129 i que va baixant fins la zona de lleure amb taules i una font ja just sota del castell i fins a l'aparcament on abans de començar hi hem anat a deixar un cotxe.