xprat

Moving time  3 óra 2 perc

Idõ  4 óra 52 perc

Koordináták 3154

Uploaded 2018. június 17.

Recorded június 2018

4,6
9,3

közel Santa Maria d'Oló, Catalunya (España)

Caminada interessant pel terme d'Oló, per la zona que toca el Lluçanès, per la vall de la Gavarresa.

Notes importants:
1) Millor iniciar la ruta dins del poble, on es podrà aparcar millor.
2) La Gavarresa i la riera Sagalés anaven excepcionalment plenes i ha estat difícil travessar.
3) Hi ha corriols molt bruts, sobretot l'última pujada, quan es deixa la Gavarresa, i són uns 300 mts difícils. Si es mira pel mapa, ja es veu que és millor continuar per la carretera ampla i es va a parar al mateix lloc.
4) Entre el km 7 i 8 he volgut agafar una altra ruta perquè el camí es veia complicat, però he hagut de tirar enrera ja que encara era pitjor.
Avui hi ha hagut dificultats per travessar-la ja que excepcionalment anava molt plena.
Vista parcial de la vall de la Gavarresa, Oriols i Serrat d'Aguiló
Cal anar amb compte; aquest és el segon penya-segat que trobem.
Per sort hi ha uns troncs que ens permeten travessar.
Gràcies a una primavera plojusa, la Gavarresa té un cabal poc habitual.
Contrasta el bosc d'on venim, amb aquest paisatge conreat.
Capella totalment abandonada, difícil accés ( inclús a peu,). La porta està oberta i hi ha grafitis a les parets.
Magnífica vista des del cingle
Dilema: quedar ben xops O tornar enrera.
Em dona la sensació que apareixeran els indis a la carena de la muntanya del fons.... Però clar, això és Oló i no el Far-West.
Excepcionalment baixa molta aigua i no queda més remei que mullar-nos fins els genolls.
A 50 metres de l'últim vegada, tornem a creuar la Gavarresa.
A l'esquerra el camp d'ordi ja està a punt de segar, mentre que el blat més proper, encara li falta.
Al fons, la filera de pollancres marquen el recorregut de la riera.
Molt difícil de passar ja que no hi passa pràcticament ningú. Crec que de tant en tant es fa una neteja per facilitar el pas (millor revisar abans la situació). Si es veu malament, millor que abans d'enfilar aquesta pujada, es continui per la carretera ampla, que també s'arriba al mateix lloc.
A punt d'abandonar la vall, fem una mirada pel paisatge recorregut. Al fons a l'esquerra es veu en difuminat, el poble de Sant Feliu Sasserra.
Agrupació de cases del municipi de Santa Maria d'Oló.
Vista de la zona vella d'Oló
Al centre del poble, església del 1963
A baix, en primer terme hi ha la masia de Berengueres; la primera que hem trobat. Més al fons el Lluçanès, i al final el prepirineu (Berga), i el Pirineu al final.