Moving time  2 óra 7 perc

Idõ  3 óra 53 perc

Koordináták 1052

Uploaded 2019. március 7.

Recorded március 2019

1,5
2,9

közel el Prat de Sant Julià, Catalunya (España)

Circulem per la carretera C-153 de Cantonigròs a Vic, entre el Km 22 i 21 i abans de pont de es Perxes seguim per la dreta i per la carretera Camí de Cantonigròs a Sant Julià de Cabrera. En nucli de Sant Julià aparquem els cotxes i fem la sortida. Seguint la mateixa carretera/camí ens porta a passar per davant de Cal Vidrier i fins el Collet de Sant Julià o també de Cal Vidrier. Just en el encreuament que trobem al collet deixem la carretera/camí per enfilar-nos per la dreta i amunt tot séguin les indicacions del pal indicador que ens dirigeixen cap al Pla del Prat de Cabrera. Ja de bon començament el camí puja amb força desnivell, al cap de pocs metres passem pel costat d'una creu i més amunt després de passar un tros equipat amb cable, arribem a una cruïlla amb dues variants per pujar, nosaltres escollim continuar recta i per el camí del Padró (el de la dreta és el de la Serrica molt costerut amb un parell de passos equipats amb grapes)que més suaument ens mena al cap del Pla del Prat final de la costeruda pujada, i, continuant camí, passem per la Font de l'Osca i arribem al final del Pla del Prat, on ens cal baixar una mica i creuar sense dificultat el clàssic pas equipat de l'Osca de Cabrera. Un cop passat el pas de l'Osca, en un tres i no res ens plantem al començament del Pla de Cabrera on hi podem veure un petit vestigi en forma de torra circular del que podria haver estat el Castell de Cabrera, també hi ha una taula d'orientació, una estelada i un vèrtex geodèsic. Seguint el Pla de Cabrera i poc abans del Santuari trobem un balcó/mirador on ens hi recreem un moment a gaudir de les fantàstiques panoràmiques que ens ofereix i per arribar finalment al Santuari de Cabrera. En aquest magnífic paratge fem l'esmorzar de grup mentre gaudim de les encantadores vistes de tot l'entorn.
De tornada o fem per la part contraria d'on hem accedit al Santuari i per les escales tallades a la roca, que ens baixen fins al Coll de Bram, aquí i per la dreta seguim el sender que ens porta directament a Sant Julià de Cabrera, lloc on hem començat la caminada i hem aparcat els vehicles.
parkoló

Sortida.

Aparquem a Sant Júlia de Cabrera i començem la caminada.

Cal Vidrier

Hágó

Collet de Sant Julià i també de Cal Vidrier

Al Collet de Sant Julià i també de Cal Vidrier seguim per la dreta i amunt.

Panoràmica

Panoràmica de Sant Julià de Cabrera i al fons Cantonigròs.

Panoràmica de Santa Magdalena.
kút

Font de l'Osca

Mirador de Cabrera

Panoràmica

Panoràmica del Veïnat de Falgars.

Mirador

Mirador del pas de l'Osca de Cabrera.

l'Osca de Cabrera

El pas de l'Osca de Cabrera.
Archaeological site

Castell de Cabrera

Ruïnes del castell de Cabrera, taula d'orientació, estalada i punt geodèsic. El castell de Cabrera és una construcció militar ubicat al terme municipal de l'Esquirol (Osona). El seu estat actual és ruinós, sent només perceptibles els fonaments de la torre principal. La primera base documental que se'n té del castell és del 952. El castell fou la base a partir de la qual es creà el llinatge dels Cabrera, sent Gausfred de Cabrera el primer a ostentar el títol de Senyor de Cabrera. Informació procedent de Viquipèdia.

Mirador

Mirador/balcó de Cabrera.

Santuari de la Mare de Déu de Cabrera

Santa Maria de Cabrera és una església de l'Esquirol (Osona)inclosa a l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya de Catalunya. Aquest santuari ve a substituir l'antiga capella de Cabrera esmentada al 1144 i que fou renovada a mitjans del segle XIII i que més tard es veuria enderrocada pels terratrèmols de 1427 fins que s'erigí el santuari actual entre els anys 1622 i 1641. El campanar és posterior. El santuari custodiava una imatge de marbre del segle XIII que fou destruïda durant la Guerra Civil. La casa dels ermitans fou refeta al segle XVII i ampliada al segle XVIII. Actualment hi ha un restaurant on podem prèviament encarregar esmorzar o dinar. Cal demanar el telèfon i els dies i hores que tenen obert. Informació procedent de Viquipèdia.

Seguim per la dreta

Seguim per la dreta al coll de Bram.