Letöltés

Koordináták

2021. május 16.

május 2021

közel Almudaina, Valencia (España)

ALMUDAINA - LA ERETA DE LA MARE DE DÉU - ERMITA DEL SANTÍSSIM CRIST DEL SOCORS - PEDRERA - CASETA DE LA NEU - ALT DE LA CASETA DE LA NEU - MORRO DE BENIALFAQUÍ - VENTISQUER DE BENIALFQUÍ - PENYETES DELS ALTS DE BENIALFAQUÍ - EL COSCOLLAR - TORRE D'ALMUDAINA

⚠️ATENCIÓ!!: Ruta moderada a difícil, ja que quasi al final de la ruta, es fa un poc complicat la baixada; per lo demés es una ruta moderada.

Arribem a la població d'Almudaina, i pillem el primer camí que naix a la dreta i que puja, passant per La Ereta de la Mare de Déu i la piscina municipal, fins l'ermita del Santíssim Crist del Socors. Des d'ací continuarem pel camí que arriba fins un bancal de cirers, on el creuem per la vora fins el seu final, arribant a un senda que agarrem i que ens porta per la serra cara amunt. Passem per dos pedreres que ens dificulta un poc l'ascens, però sense cap perill.

Aproximadament a uns 2 km de l'inici de la ruta, arribem a una bifurcació, on agarrem la senda que baixa des de la pista forestal que creua tota la Serra d'Almudaina, i que ens porta a la Caseta de la Neu, una nevera que està coberta per la vegetació. Continuem per la senda i arribem a un pla que connecta amb la anomenada pista forestal, on ara sí agarrem la pista i continuem fins el final.

Arribant a l'Alt de la Caseta de la Neu, tenim unes vistes meravelloses de 360º, mirem on mirem, podem vore la Serra del Benicadell, la Serra de Mariola, la Font Roja d'Alcoi, tota la Serrella, la Xortà, inclòs la part mes alta del Bèrnia, el Mondúver, etc....

Continuem al final de la pista forestal on acabar la mateixa i a uns 100 m, ens trobem en lo que poguera ser un ventisquer. Te tota la forma i construcció d'un antic ventisquer, i dos sendes arriben fins ella, lo que encara dona més força, al no estar catalogat en cap llibre ni estudi.

Al costat del ventisquer, com hem dit abans, naix una senda que connecta amb un altra i que agarrem per a tornar per les Penyetes dels Alts de Benialfaquí i més avant el Coscollar aplegant a un punt on tindrem que prou atents, ja que la senda pren un considerable descens. Una vegada apleguem baix, prenem un camí esfaltat que ens torna fins Almudaina.

Aprofitem l'estancia en el poble per anar a visitar la Torre d'Almudaina, torre vigia de l'època almohade (segles XII-XII).

Inici - Almudaina

Picnic

La Ereta de la Mare de Déu

Vallási helyszín

Ermita del Santissim Crist dels Socors

Creuar bancal i continuar per senda

Corral

Recte

Caseta de la Neu

Es tracta d’un pou circular excavat al terreny i elevat mitjançant un terraplè desproveït de muret de contenció realitzat amb maçoneria regular amb morter. L’interior conserva un farcit de terra i altres materials de la caiguda del sostre. Creix des de l’interior un cirer. Té un diàmetre de 5,6 m amb una altura fins el nivell base de les portes de 2,9 m i una capacitat aproximada d'uns 75 m3.

Alt de la Caseta de la Neu

Fa

Pi solitari

Un dels dos pins solitaris que es troben dalt de la serra d'Almudaina.

Morro de Benialfaquí

Des d'este punt tenim unes vistes molt boniques a la Serrella.

Ventisquer de Benialfaquí

Tot apunta a que esta formació de pedres es un ventisquer sense catalogar, que deuria de servir com a complement de la Caseta de la Neu que hem vist abans.

Panoráma

Vista a la serra de Cantacuc

Penyetes dels Alts de Benialfaquí

Risk

Pedrera - Baixada

Almudaina

Emlékmű

Torre d'Almudaina

Els seus orígens es troben en una fortificació de l’època almohade, a l’entorn dels segles XII-XIII, amb una funció de vigia i defensa de l’alqueria musulmana que donà peu al posterior lloc cristià.
Construïda en època islàmica medieval, la torre formava part del recinte fortificat (cortig) de la xicoteta alqueria existent. La població era llavors coneguda com al-Mudayyina: la ciutadella, nom del qual procedeix l’actual Almudaina.