3,0
6,1

közel Llaberia, Catalunya (España)

És una ruta circular que parteix del poble de Llaberia. Comencem la ruta seguint el GR7; aquest sender no el deixarem fins el Coll del Guix, punt on trobem el sender que ens fa pujar a la Mola de Colldejou. Aquest cop, a mig ascens, vam resseguir un petit senderó marcat amb color blau, que ens escusa l’ascens finsla cim; això si, a costa de més pendent.

Arribats al Castell de la Mola, podem descansar gaudint de les fantàstiques vistes panoràmiques del Montsant, el Baix Camp i de la Serra de LLaberia. Reprenem el camí seguint el sender de baixada, veiem el parc eòlic de Pradell i la Teixeta, un cop feta la baixada més pronunciada trobem una cruïlla que casi no es perceveix que ens fa girar a la dreta direcció Colldejou, aquest sender ens fa arribar al coll de la Farigola, Continuem per la pista de terra i algun tram formigonada fins el coll del Guix; arribats en aquest punt veiem que hi ha unes fites de pedres a mà esquerra que marquen l’inici del la forta pujada fins la Miranda de LLaberia.

En aquest punt podem parar una estona i tornar a gaudir de les vistes, podem dir que ja estem acabant, descendim per la drecera d’em Ramon fins el Coll dels Collvassos i seguint el camí de la dreta retornem al poble.

No hi ha cap font i és una rutta exigent.

Aparcament

Barranc de Llaberia

Coll del Guix

Gir dreta (sender secundari)