Idõ  2 óra 58 perc

Koordináták 415

Uploaded 2015. szeptember 26.

Recorded szeptember 2015

1,5
2,9

közel Pinatell de Rojals, Catalunya (España)

Toll de l'Esqueix, passant pel nou pont. Pinatell de Rojals, La Riba.

RECORREGUT: El Pinetell ; Pas Esquerda ; Tram equipat cordes ; Pont de l'Esqueix ; Toll de l'Esqueix ; Tram equipat cordes ; Pal indicador: seguim el Cami del Brugent ; Riu Brugent ; Els Pescadors - Font Grossa ; Drecera creuem el torrent ; C/Arrabassada. Barri El Pinetell ; Plaça Major ; Font.

ATENCIÓ al Pont penjant i a totes les instal.lacions que trobareu al costat del riu Brugent a prop del Toll de l'Esqueix; les instal.lacións són deficients, es poden veure varilles roscades per aguantar els taulons del pont subjectes amb brides de plàstic; ciment deficient en els anclatges; cargols encolats... No us en fieu dels passamans ni dels nusos de seguretat.

* L'ESQUEIX. "Un dels coneguts estrets per on s’ha obert pas el Riu Brugent, segons els mapes, és l’Esqueix. El lloc és molt conegut i freqüentat. Tanmateix, el topònim l’Esqueix, anomenat literàriament “l’Escletxa” per en Josep Iglésies, fa referència a un pas en el cingle per on hi passa un important camí d’antany, el que comunicava el Pinetell amb els masos de Cabrera i Mont-ral i, que després de l’aiguat del 1994, ha quedat incomprensiblement arraconat . El pas s’ha mantingut perfectament accessible des de la llera del Brugent. Però l’accés des del Pinetell està menjat per la vegetació surgida després del gran incendi que afectà la zona. Sembla que des dels actuals propietaris de cases del Pinetell, afavoreixin aquest oblit dels camins que ixen del llogaret. Almenys, és la meua impressió. I potser, veient la gernació i la brutícia a baix el riu, deuen fer ben fet (...). L’any 2015, l’Ajuntament de la Riba i el de Mont-ral, amb calerons de les ajudes per als Espais Naturals, han desnaturalitzat l’espai, tot construïnt una passera mig penjada amb anclatges a la roca, per explotar aquest espai pel bé dels seus interessos particulars, legítims tot sigui dit, seguint la moda dels “caminos naturales”, que es va iniciar a Prades i a Alcover."