Moving time  3 óra 11 perc

Idõ  3 óra 19 perc

Koordináták 2061

Uploaded 2020. szeptember 15.

Recorded szeptember 2020

2,9
5,8

közel Vallfogona, Catalunya (España)

Aquesta ruta segueix el torrent de la Masica amunt des de la Font de la Tosca. Del poble a la Font de la Tosca hi ha 1,8 km que podem fer en cotxe per una pista de ciment, a excepció dels últims 200 metres que no estan asfaltats. Si deixeu el cotxe a l’aparcament de la Font de la Tosca, ja trobareu cartells i indicadors de tonalitats verdes del Departament de Medi Ambient i l’Ajuntament de Vallfogona (DMA i AV) que us informaran de certs punts d’interès de la zona. També trobareu senyalitzacions amb punts blaus en el primer tram del trajecte.
El track que he penjat comença a la Font de la Tosca (val la pena contemplar-la una estona) i segueix inicialment la pista que va en direcció al castell de Milany. Encara que no el veiem, ja sentim el pas del torrent de la Masica per la vall que ens queda a ma dreta. Al cap d’un kilòmetre aproximadament, la pista passa per damunt del torrent i pocs metres després ja trobem un indicador del DMA i AV a ma esquerra que ens assenyala el començament del camí que puja pel costat dret del torrent de la Masica. Seguim aquest camí també marcat amb punts blaus. Al cap d’uns 800 metres, trobareu a l’esquerra una palanca o pontet que travessa a l’altre costat del torrent. En aquest punt podeu travessar el pont i pujar pel costat esquerre del torrent, i podreu acostar-vos al Gorg de Baix i el Gorg de Dalt, o podeu seguir el corriol per la dreta del torrent. Al cap d’uns 300 metres, el corriol que passa per l’esquerra travessa de nou el torrent per una passera i va a trobar el corriol de la dreta. En aquest punt apareix l’espectacular Saltant. Si seguíssim els punts blaus, per damunt del Saltant a l’esquerra, faríem una ruta circular que passant pel Forn de Calç ens portaria de nou a la font de la Tosca. Si seguim torrent amunt, anirem trobant pals del DMA i AV que ens indiquen el camí i assenyalen punts on val la pena aturar-se o desviar-se per fer fotos. El camí està senyalitzat fins que arriba al Salt de la Costa de Llastanosa i a l’antic camí que des de Llastanosa (cap a la esquerra) i, passant per la Barraca (cap a la dreta), va a parar a la pista que puja en direcció al Castell de Milany.
A partir d’aquí la ruta no està senyalitzada. Podeu tornar per on heu pujat o seguir aquest track, que va seguint el torrent pel mig del bosc sense que hi hagi un camí definit. Si seguiu el track, us haureu d’enfilar per la dreta a buscar un corriol, que al cap d’uns 200 o 300 metres us portarà a una pista que travessa cap al costat esquerre del torrent i, poc després, deixar la pista i enfilar-se bosc amunt pel costat esquerre del torrent i d’una tanca de filferro que segueix el seu curs.
Quan arribeu al punt mes alt del track, per sota el puig de l’Obiol, si seguiu pel bosc uns 40 metres mes amunt trobareu el camí de Petit Recorregut (PR - marques blanques i grogues) que a la dreta ens portaria al Castell de Milany i a l’esquerra a Creu de l’Espinal i Santa Magdalena de Cambrils.
Jo aquest dia volia descobrir camins nous i no vaig anar a buscar el PR si no que, despres de voltar per la zona, vaig tornar per on havia pujat.

Font de la Tosca

Inici del corriol del torrent de la Masica

Híd

Palanca per passar a l'altre costat del torrent

El Saltant

Indicador del Departament de Medi Ambient i l'Ajuntament de Vallfogona

Saltant de la Costa de Llastanosa

Camí de LLastanosa a la Barraca

Vízesés

Salt d'aigua a la pista que va a la Font del Bisbe

Kút

Fonts de la Masica

Aquest és el punt en que l'aigua del torrent comença a correr.