eamorosc
  • Fénykép Travessa dels Estanys amagats en 3 dies simplificada.

Idõ  2 nap 4 óra 26 perc

Koordináták 4927

Uploaded 2017. július 31.

Recorded július 2017

közel Viliella, Catalunya (España)

Etapa 1: Vilella - Refugi lliure dels Engorgs. 28km

Arribem en cotxe fins a Vilella i deixem el cotxe allà. Serà l'inici de la nostra ruta i ens dirigim a Talltendre que es troba a uns 10km seguint una ruta còmoda i fàcil. Continuem uns 10 km mes fins a arribar a Meranges on també la pista continua essent sense cap dificultat, tret de l'ultim kilometre just abans de Meranges on comença a pujar fortament. Arribem a Meranges i parem a dinar i refrescar-nos ja que fa bastanta calor.
Despres d'aquesta pausa agafem força fins arribar al refugi de Malniu, on el camí es fàcil pero amb molta pendent. Fem una pausa i continuem el camí fins al refugi dels Engorgs, que es troba aproximadament a 2h de Malniu. Aqui pernoctarem amb la nostra tenda de campanya. Ha estat un dia llarg pero ha valgut la pena, el paratge als Engorgs es fascinant, ja estem en paisatge d'alta montanya a 2350m envoltats de llacs, al peu del majestuós pic del Puigpedrós (2915).

Etapa 2: Refugi lliure dels Engorgs - Refugi guardat dels estanys de la Pera. 24,5km

Etapa bastant dura degut als grans desnivells a vencer, però molt bonica.
Comencem la jornada travessant llacs al despuntar del dia pujant fins a uns 2600. Paratge realment encisador on les marmotes ens fan gaudir dels seus saltirons! Fem moltes fotos per aqui. Passat el coll començarem a descendre per l'atra cara de la montanya, per seguidament tornar a pujar per la vall de la Llosa, preciosa vall amb rierols, pins, arbustos i camps verds. Continuem pujant fins a vencer la forta pujada fins al refugi de l'Illa (refugi guardat, recentment renovat). Aqui fem una pausa, mengem unes barrites i continuem travessant la vall de Madriu (ens trobem a Andorra ja!) baixant per tornar a pujar fortament per atravessar una collada i baixar fins a trobar el refugi no guardat de Perafita. Des del refugi de l'illa a Perafita sens fa dur ja que ja portavem molts kms sota les cames i ben be triguem unes 4h.
Descansem al refugi de Perafita per encaminant-se ja a l'ultim tram d'aquest llarg dia, 2h i una forta pujada seguit d'una ultima baixada ens manquen fins a arribar al Refugi dels Estanys de la Pera. Pero finalment arribem al nostre destí.
Aqui sopem i encara tenim forces per gaudir dels estanys i de l'entorn.

Etapa 3: Refugi dels Estanys de la Pera - Vilella. 13km

Aquesta etapa l'hem simplificat des del Refugi dels Estanys de la Pera fins al refugi del Rec, ja que en comptes d'agafar el cami del estanys amagats, agafem el GR11.10, més curt, ens ha semblat mes bona opció ja que ens hem llevat amb 1 bon mal de cames! el camí es molt maco i sempre fàcil, passant per boscos i alguna cascada. Arribat al Cap de Rec (pistes d'esqui de Lles) nomes ens manquen 2h per arribar a Vilella per un camí facil de baixada. Arribem al migdia i anem a dinar a una bar a Lles gaudint d'unes cervesetes ben merescudes!

En total ruta d'uns 65km, on l'ultima jornada, em escurçat uns 8/9km a diferencia de la ruta original, pero igualment recomanable.

Per mi la etapa 2 es la mes exigent pero la més completa i bonica en quan a paisatges i descoberta dels 'Estanys Amagats'!
Gràcies a @membersae per fer-la amb mi i carregar la tenda!!

6 hozzászólás

• Fénykép titus1

titus1 2017.08.23.

Varem fer la ruta en 2 dies. Primera etapa Malniu - Estanys de la Pera. Segona Estanys de la Pera - Malniu. La primera etapa d'alta muntanya molt guapa la segona està bé però no té l'encant de la primera. Etapes d'aproximadament 10 hores anant a l'idea. A finals d'agost estava tot bastant sec de manera que molts llacs petits i rierols no hi baixava aigua. El refugi d'Estanys de la Pera on vàrem fer nit és petit però si està molt bé i es menja de nassos. En tot cas ruta molt recomanable.

• Fénykép eamorosc

eamorosc 2017.09.13.

Primer de tot, felicitats @titus1 per fer la ruta en 2 dies!! Estic d'acord amb tu que la primer etapa es la més bonica, llàstima que a finals d'agost ho trobessis tot bastant sec.. nosaltres encara vam tenir sort i ho vam trobar força bé, segurament ara al setembre estigui millor. M'alegro que la ruta t'hagi agradat! :)

• Fénykép tprat

tprat 2017.09.13.

Aquesta ruta te molt bona pinta. Ara a finals de setembre o principis d'octubre m'agradaria fer-la en 2 etapes: 1)Talltendre - Refu Illa i 2) Refu Illa - Talltendre. He vist que ara el refu de l'Illa esta molt bé.

tprat 2017.11.01.

I have followed this trail  ellenőrzött  View more

He fet la ruta en 2 etapes. La primera de Talltendre a Refugi Illa (uns 30Km i 2.200m d+ en 7h). La segona de Refugi Illa a Talltendre (uns 40Km i 1.200md+ en 9h).
    He seguir exactamente la teva ruta i m'ha sigut molt útil. Només vaig fer una petita extenció per veure l'estany de la Nou (Andorra) que és molt recomenable.
    Moltes gracies per publicar aquesta ruta!

• Fénykép eamorosc

eamorosc 2017.11.01.

tprat! quina màquina fer-la en 2 dies està molt bé. M'alegro que t'hagi agradat :)

• Fénykép Tascó

Tascó 2018.08.20.

Gràcies pel track. La vaig fer ahir. Llàstima dels trams de pista de la part baixa, però el resta i els llacs impresionants. Tenim un territori bestial.