Inyaki Bosch

Moving time  3 óra 38 perc

Idõ  5 óra

Koordináták 1695

Uploaded 2019. augusztus 13.

Recorded augusztus 2019

2,3
4,6

közel Senet, Catalunya (España)

Recorregut circular que aprofita un antic pas natural emprat des d'antany com a via de comunicació entre les comarques d'Aran i la Ribagorça.
El recorregut comença a l'Antic Hospital de Vielha que està just a la sortida sud del túnel (es pot accedir amb qualsevol tipus de vehicle). Si es ve de Vielha cal sortir del túnel nou, canviar de sentit, després agafar la sortida cap a l'antic túnel i aleshores ja veureu l'Antic Hospital. Comentar que a la ruta falten 2,5km que per falta de bateria no s'han registrat. Igualment aquests últims quilòmetres no tenen cap dificultat més que la de seguir el GR fins al desviament que diu anar cap a l'Antic Hospital de Vielha.
Al començament es va en sentit cap al Tuc de Mulleres, però abandonem la pista per una desviació a la dreta pel GR 211-5. El sender està molt ben marcat i a l'inici te un fort desnivell. Durant el recorregut podrem veure les boques d'antics túnels i tot seguit les restes d'un búnquer, la major obra de fortificació militar construïda a Europa després de la Segona Guerra Mundial. El camí passa pel coll del Toro i gira cap a la dreta direcció al Port de Vielha. Ens aquest moment abandonem el GR cap a la dreta (seguir les fites) per pujar fins al Tuc del Port de Vielha (2605m) des d'on podrem divisar l'Aneto i Besiberris, entre d'altres. Tot i no ser un pic molt reconegut te unes vistes impresionants.
Des de dalt intuïm la baixada cap al llac Redon, marcat amb algunes fites.
s'ha de dir que el descens es fa dir pels genolls.
Un cop arrib al llac el sender oassa a ser molt evident. Més endevant arribem a la Vall de Conangles. En aquest punt tornarem a agafar el GR i seguirem sempre les indicacions d'aquets fins al cartell que indica que a 0,4 m estalà l'Antic Hospital. Comentar que l'antiga pista forestal amb la que us creureu també ens porta a l'Antic Hospital i que passa molt aprop del GR.