3,1
6,3

közel Vacarisses, Catalunya (España)

sortim de l'estació de Vacarisses Torreblanca, pasem a l'altre costat via i anem esquerra
agafem el corraló que surt cap la dreta i sortim a un petit pla de contaniners basura
anem de front per corriol de bosc i anem seguint el curs del Torrent de Bonfoment
saltem a pista ampla de terra, anem dreta, atravassem per sota el pont de la C-16
deixem la pista i anem corriol a l'esquerra que va remuntant fins cami de carena
fem carena cap la dreta fins trobar un corriol de baixada a l'esquerra una mica precari
es bastant relliscos ja que son torrenteres de trialeres de motos molt erosionades
al final saltem a un petit repla de terra roja i agafem corriol planer cap la dreta
arribem al Pla de la Cpva dels Lladres i saltem a pista ampla de terra anem dreta
fins que el cami es bifurca i es fa corriol mes estret i atorrentat, anem pel de l'esquerra
acabem de rmeuntar aquest corriol per cami de carena fins saltar a pista ampla terra
anem esquerra primer planers i despres lleugera baixada fins corriol dreta terraple
aqui seguim fins trobar uns pals indicadros de camins on posa Creu Saba 20 mn
esta tot senyalitzat amb marques de pintura de color rosa i numerats fins el cim
on a l'esquerra una gran creu ens fa visible el balco mirador del mateix
continuem ara de front baixada i fins bifurcacio, anem dreta lleugera pujada
fins que a ma esquerra s'ens obra un altre mirador i senyalitzat com Cim de la Creueta
tornem al trencall i ara seguim de front baixada fins empalmar amb cami principal
es el que ens arriba de l'esquerra de la Casa i Corrals del Puigventos, anem dreta
direccio el Pla del Fideuer on hi arribem deixants primer esquerra corriol Font Pastora
anem fins una pals indicadros a la dreta de la gran esplanada, esquerra Puig Cendros
ara toca seguir de front direccio Sant Salvador Espasses, despres esquerra trencall
per anar fins el collet de Sant Bernat o d'Orpina, deixem cami de cresta sense sortida
i anem i tornarem per anar de front tram de rocater facil i despres cami esquerra
que ens porta per corriol bonic i facil fins un repla i cruilla de pistes amples
es el Coll de Bram, anem de baixada uns metres de front i despres al Pla Carboneres
tombem esquerra per unes escales senyalitzades amb retol de Sant Salvador Espases
es un cami estret molt ben cuidat i que sempre principal de front ens porta Ermita
abans tenim que deixar un cami de la dreta marcat com de La Burreta
visitem l'entorn pujant a la cota i atalaia superior per demunt Ermita i disfrutem vistes
despres tornem al collet de Sant Bernat i seguim esquerra cami de carena
fem cami fins baixar a un altre collet inferior amb baixada molt relliscosa
estem al Collet del Pas de la Bossa, val la pena anar i tornar al ambut per veura retol
on posa explicacio del perque del nom.......... no faig espoiler !!!!!
despres continuem remuntant cami de front carena fins que el deixem per corirol
a l'esquerra que ens baixa fins una pista ampla de terra roja, l'atravessem per corirol
es una mica perdut i s'ha de seguir amb atencio ja que hi han molt xaragalls i roderes
fins que desemboquem a pista ampla anem de front fins altre trencall
anem esquerra i altre de front esquerra i vorejem els Camps de Can Torrella
on podem gaudir d'una mena de llac interior molt bonic, arribem a la masia
seguim fins cruilla de pistes, anem esquerra i creuem pont per dalt de la C16
cruilla a dreta ja ara encimentat fins arribar a la plaça de darrera l'estacio (containers)
ja fem el correló, atravessem les vies i arribem al parking del punt de sortida