Cal Peró
331 6 0
  • Fénykép Volta a la Serra la Voltrera

Koordináták 746

Uploaded 2012. október 26.

Recorded május 2008

1,6
3,2

közel Maçaners, Catalunya (España)

Us proposem una ruta per un paratge que no deixa indeferent. Una escapada d’un dia per fer una caminada familiar i disfrutar de la calma d’un poble que no té rellotge. La volta a la Serra la Voltrera es pot acompanyar, com a final d’etapa, d’un bon dinar al restaurant Can Misèries.

Gisclareny_Coll de la Bena_Baga Voltrera_Cal Bisbe_Gisclareny

Distància:6 Km. Desnivell acumulat de pujada: 200 metres. Temps: 2h. Dificultat: baixa
Cartografia: Moixeró, La Tosa. Mapa (1:25.000) i guia excursionista. Editorial Alpina

Sortim de la Font de Gisclareny seguint la carretera que puja a l’església del Roser. Arribem a un petit coll, un excelent mirador on abarquem d’una ullada les serres d’Ensija, Cadí i massís del Pedraforca. Continuem per la pista o antic camí que unia els barris del Roser i del coll de la Bena.

Recorrem la vall entre prats d’alta muntanya i ramats de cavalls que hi pasturen tot l’any fins a coll de la Bena. Breu parada al coll per remullar-se a l’abeurador d’aigua fresca que hi ha uns metres més avall.

Continuem la ruta per una pista de desforestar en fort pendent per la vessant nord de la Voltrera. La pista es va perdent i es converteix en un corriol.

Passem per una petita tartera que ens deixa veure les magnífiques panoràmiques de la vall del Bastareny i la serra del Moixeró.

A partir d’aquí el camí per la baga Voltrera és especialment bonic. Travessem un bosc de pi roig, molsós i exuberant, on, si estem en silenci, potser podrem observar algun isard o sentir el repicar del pigot.

El sender presenta un primer tram de pujada fins a una clara bifurcació, el punt més alt de la ruta, on anirem a l’esquerra iniciant el descens fins a l’esplanada dels Castellots dominadada per prats verds. Un bon lloc per descansar.

Entrant als prats ens desviem cap a la dreta, cap un grau que ens permet salvar la cinglera de la Roca d’en Bosc.

Arribant a la base de la cinglera ens podem desviar a dreta per arribar a Cal Bisbe, una bauma antigament habitada. Encara es veuen algunes pedres dels murs i els rastres del fum a les parets de roca. Va ser abandonada a la segona meitat del segle XIX, i ara serveix d’abric per a cabres i isards.

Continuem pel sender pedregós de baixada cap a Gisclareny. Passem per damunt de Cal Peró i arribem de nou a la font. Un bon moment per seure a taula abans de tornar cap a casa.