Idõ  6 óra 27 perc

Koordináták 1498

Uploaded 2015. április 9.

Recorded április 2015

3,8
7,6

Megtekintve 2027 alkalommal, letöltve 52 alkalommal

közel Erill-Castell, Catalunya (España)

Ruta circular per la vall de Malpàs (Alta Ribagorça, municipi del Pont de Suert). Tot visitant l'ermita romànica de Santa Margarida i els pobles de Peranera i Erillcastell.

Bonic recorregut per una vall ben poc coneguda de la comarca de l'Alta Ribagorça. Ressegueix la vall de Malpàs i de Peranera, per arribar-se a l'ermita romànica de Santa Margarida, senzilla construcció situada a 1550m, molt venerada per aquestes contrades. L'ermita està situada al damunt d'una roca que li conforma una bellesa singular. El recorregut també passa per on entre els anys 1950-1970 s'hi explotaren les mines de carbó de Malpàs, així com pel poble de Peranera, situat damunt d'un turó dominant la vall. També podem visitar el poble d'Erillcastell, en altre temps residència d'hivern dels senyors d'Erill. La ruta ens permet contemplar la Serra de Sant Gervàs, la Faiada de Malpàs i els alts pics dels Vedats d'Erta, el Turbó i el Cotiella.
El camí en el tram comprès entre Peranera i l'ermita de Santa Margarida ha estat recuperat recentment gràcies a l'esforç tenaç i altruista d'alguns veïns del poble de Malpàs i del Pont de Suert. Malgrat tot encara hi ha punts en què cal anar amb compte per a no perdre bé l'orientació.
Feu-hi el tomb i de segur que en gaudireu

JAUME OLIVÉ

(per veure més fotografies cliqueu veure més)

SANTA MARGARIDA

TP - 09/04/2015 21:06:44
Ruins

ERILLCASTELL

panoráma

PERANERA

MALPAS

• Alboran1r 2015.04.20.

Hola, si que recordo el dia que es va fer aquesta excursió que no la vaig completar.
    Molt bé la recuperació del camí a Erill Castell, aquest estiu la podem fer i així anem mantenint el camí.
    Toni https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/volta-per-la-vall-de-malpas-i-de-peranera-visita-a-lermita-de-santa-margarida-9322798/photo-5542756