Jakub W

Moving time  5 óra 10 perc

Idõ  7 óra 53 perc

Koordináták 3241

Uploaded 2019. augusztus 6.

Recorded augusztus 2019

4,5
9,0

Megtekintve 137 alkalommal, letöltve 6 alkalommal

közel Javorina, Prešovský (Slovenská republika)

(EN below)

Ze schroniska w Roztoce zielonym szlakiem podchodzimy w górę do asfaltowej drogi, gdzie skręcamy w lewo w szlak czerwony do Morskiego Oka. Szlak czerwony jest bardzo łatwy, prowadzi głównie asfaltem z kilkoma skrótami na przełaj w lesie.

Przy schronisku przy Morskim Oku skręcamy w prawo w żółty szlak w stronę Szpiglasowej Przełęczy. Szlak pnie się w górę po kamiennych płytach, ale nie jest trudny.
Ze Szpiglasowej Przełęczy (piękna panorama na dwie strony) możemy przejść po grani na Szpiglasowy Szczyt. Ta część szlaku wymaga zwiększonej uwagi, nie jest polecana dla osób z lękiem wysokości. Także początek zejścia z przełęczy do Doliny Pięciu Stawów (D5S) jest trudny, prowadzi po śliskiej skale i jest asekurowany łańcuchami.
W D5S skręcamy w prawo w szlak niebieski i idziemy nim do schroniska w D5S (łatwo i płasko), a także dalej za nim wspinamy się na Świstową Czubę, z której roztaczają się piękne widoki na D5S i Dolinę Roztoki.

Dopiero za Kępą zejście do Doliny Rybiego Potoku w stronę Morskiego Oka bywa momentami umiarkowanie wymagające (wysokie stopnie), ale trafiamy też na piękną panoramę Morskiego Oka.

============================

From the shelter in Roztoka you follow the green trail up to the asphalt road, where you turn left into the red trail to Morskie Oko. The red trail is very easy, it leads mainly on asphalt with a few shortcuts across the forest.

At the shelter at Morskie Oko you turn right into the yellow trail towards Szpiglasowa Pass. The trail climbs up stone slabs, but it is not difficult.

From Szpiglasowa Pass (beautiful panorama on two sides) you can go along the ridge to Szpiglasowy summit. This part of the trail requires increased attention: it is not recommended for people with fear of heights. Also the beginning of the descent from the pass to Dolina Pięciu Stawów (D5S, Valley of Five Lakes) is difficult: it leads along slippery rocks and is secured with chains.

At D5S, turn right into blue trail and follow it to the shelter at D5S (easily and flat), and then follow the blue trail to Świstowa Czuba, from which there are beautiful views of the D5S and the Roztoka Valley.

It is only after a certain moment that the descent to Dolina Rybiego Potok - in the direction of Morskie Oko - is sometimes moderately demanding (high steps), but you also get a beautiful panorama of Morskie Oko.

Zielony szlak

Czerwony szlak

W sezonie – poza wczesnymi godzinami porannymi – ta część szlaku jest wyjątkowo zatłoczona. Proponowany trek moża zacząć w Palenicy Białczańskiej, gdzie z Zakopanego dojeżdżają busy na „Morskie Oko”.

Polana Włosienica

menedékház

Schronisko przy Morskim Oku

Morskie Oko

Intersection

Żółty szlak

Początek żółtego szlaku znajduje się przy budynku starego schroniska.

Widok na Mnicha

Mnich z kolejnej perspektywy

Widok na Wrota Chałubińskiego

fénykép

Szpiglasowa Przełęcz (2210 m n.p.m.)

csúcs

Szpiglasowy Wierch (2172 m n.p.m.)

Információ

Łańcuchy

panoráma

Widok na Wielki Staw

Folyó

Strumień

Intersection

Skręt w niebieski szlak

Niebieski szlak prowadzi do schroniska, i dalej w stronę Świstowej Czuby. W schronisku można się posilić.

Niebieski szlak

panoráma

Doliny Roztoki i Pięciu Stawów