• Fénykép Piliš (Pilis), Mađarska

Nehézségi szint   Könnyû

Idõ  5 óra 53 perc

Koordináták 1592

Uploaded 2015. november 14.

Recorded november 2015

4,3
8,6

Megtekintve 283 alkalommal, letöltve 1 alkalommal

közel Pilisszántó, Pest (Magyarország)

U organizaciji Društva ljubitelja prirode iz Kanjiže učestovao sam na akciji u Mađarskoj, planina Piliš. Pun autobus ljubitelja prirode i planinara, među njima i nas ćetvoro "suplaninara". Putujemo dugo, izbegavamo autoputeve pa putovanje traje dosta duže od uobičajenog.

Po dolasku na parkin u mestu Pilisszanto konačno krećemo na planinu. Nakon par stotina metara pešačenja uz asfaltni put kreće uspon. Brzo smo se ugrejali ali i dobili dosta u visini. Jedan vidikovac sa koga se pruža lep pogled na mesto i parking gde se vidi naš autobus. Ulazimo u serpentinsku stazu kojom brzo dobijamo još na visini i ubrzo izlazimo na plato ispod samog vrha.

Do devedesetih je na vrhu bila raketna baza aod prošle godine do vrha vodi markirana staza a na samom vrhu je izgrađen vidikovac visine 17,25 metara sa koga se pruža lep pogled mada je danas dovao prilično jak vetar koji nas je primorao da brzo siđemo u podnožje.

Nakon uobičajenog rituala zajedničke fotografije na vrhu nastavljamo dalje, staza dosta dugo vodi po izohipsi dobro markiranom stazom sve do odvajanja za jedan vidikovac na stenama. Kratak spust do vidikovca pa kratak uspon nazad na stazu i nastavak pešačenja sada strmo nizbrdo kroz jedan usek do mesta Klasztrompuszta. Odavde nastavljamo ka jednoj pećini, Legeny barlang.

Nakon posete pećini spuštamo se ponovo na stazu koja nas dalje dovodi do šireg kolskog šumskog puta kojim pored napuštenog kamenoloma szižemo do našeg busa.

Lepa i zanimljiva akcija u kojoj sam ispenjao još jedan najviši vrh jedne planine.