• Fénykép Planina Börzsöny, Mađarska

Nehézségi szint   Mérsékelt

Idõ  5 óra 47 perc

Koordináták 1695

Uploaded 2015. december 13.

Recorded december 2015

4,6
9,1

Megtekintve 199 alkalommal, letöltve 2 alkalommal

közel Királyrét, Pest (Magyarország)

12.12.2015.
Börzsöny

Trasa: Kiralyret - Csovanyos (938 m/nv) - Varhegy - Kiralyret

Broj učesnika 7

U subotu 12. decembra održana je akcija "Börzsöny Vulkántúra" koja je što zbog dužine od 43,6 km a što zbog visinske razlike od 2216 metara bila prevelik zalogaj za mene pa sam odlučio da sa još šest istomišljenika isplaniram kraću turu sa usponom na najviši vrh ove planine.

U 6 sati ujutro sam ispratio šestoro članova Spartaka koji su krenuli na "Börzsöny Vulkántúra" i poželeo im sreću i uspešnu akciju. Posle doručka krenuli smo nekom od brojnih staza ka vrhu. Odabrali smo stazu koja se neće preklapati sa stazom zvanične akcije. Prativši stazui markiranu plavim kvadratom krenuli smo od smeštaja lagano uzbrdo najpre prošavši kraj manjeg jezera-ribnjaka. Na ovom delu staza je pogodna i za vožnju bicikala. Penjući se lagano i dobijajući na visini staza je postajala sve strmija. Na jednom od vrhova planine Börzsöny Égés-tető naša staza se ukršta sa stazom akcije pa do najvišeg vrha Csóványos na 938 metara idemo zajedno sa brojnim učesnicima akcije.

Od podnožja pa skoro do samog izlaska na greben bilo je mirno vreme, bez vetra, tek kada smo se popeli na visinu od preko 700 metara osetili smo udare vetra i nešto nižu temperaturu pa se iz tih razloga nismo ni predugo zadržali na samom vrhu. Brže bolje, plavo markiranom stazom krenuli smo lagano nadole uživajući u lepim pogledima na okolne vrhove. Spustili smo se do potoka, njega smo uspešno preskočili i izašli na asfaltni put. Njime smo nastavili ka našem odredištu s tim da smo odlučili da još malo planinarimo pa smo se popeli na jedan nešto niži vrh Vár-hegy na visini od 359 metara.

Nakon završetka naše akcije imali smo dovoljno vremena da se malo posvetimo i uživanjima pa smo se najpre provozali vozićem, prugom uskog koloseka, do mesta Kismaros na obali Dunava gde smo nakratko obišli mesto i utočište našli u jednom manjem restoranu sve do polaska voza za Kiralyret gde smo bili smešteni i gde smo po dolasku zatekli šestoro naših članova koji su uspešno, a kako drugačije savladali stazu akcije "Börzsöny Vulkántúra"